• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
استاد حوزه و دانشگاه:

توسل به شهدا راه عبور از مشکلات است

  • کد خبر : 223406
  • 21 شهریور 1403 - 20:51
توسل به شهدا راه عبور از مشکلات است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هرکجا به مشکلی برخوردیم باید به شهدا متوسل شویم، گفت: بدون توسل به شهدا و به تنهایی نمی‌شود راه تبدیل شدن به تربت را گذراند و مؤمن واقعی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» فائزه صاحب‌بیاتی در اجتماع «جهاد روایت بانوان زینبی» با بیان اینکه پیش از مبعوث شدن پیامبر اسلام(ص)، جنس معجزه‌ها مادی بود، گفت: مثلا در آن زمان‌ها پیامبران بیماران شفا می‌دادند و یا عصا تبدیل به اژدها می‌شد اما بعداز مبعوث شدن رسول‌الله، معجزه‌ها دیگر مادی نبود بلکه از جنس کلمه و انسان شدند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام آمد تا بگوید معجزه وجود خود انسان است، افزود: حضرت محمد(ص) به مردم آموخت تا در دینا به دنبال معجزه نباشند، معجزه از درون انسان‌ها آغاز می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به همین دلیل هرکس از رسول خدا بیشتر اطاعت می‌کرد، بیشتر به او شبیه می‌شد درست مثل امام خمینی(ره) که تبدیل به یک معجزه شد و بدون داشتن هیچ سرباز، لشکر و ثروثی معجزه‌ کرد.

صاحب‌بیاتی با بیان اینکه هرکس به امام خمینی(ره) نزدیک می‌شد و از او اطاعت می‌کرد تبدیل به معجزه می‌شد، تصریح کرد: یکی از این معجزه‌ها شهدا هستند، امثال شهید هادی که در کلاس درس اساتید اخلاق شاگردی می‌کرد اما اساتیدی همچون حاج اسماعیل دولابی که عارفی با صفا بود از شهید هادی می‌خواست او را دعا کند.

وی با اشاره به اینکه حاج اسماعیل دولابی معتقد بودند مؤمن اگر با امام حسین(ع) اُنس بگیرد اثر خاک تربت کربلا می‌گیرد، گفت: نَفَسِ مؤمن افراد را شفا می‌دهد، قدم‌های مؤمن با برکت می‌شود و اخلاقش نیز خوب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شنیدید می‌گویند روز عاشورا تربت اصل به خون می‌نشیند؟ افراد کمی هستند که به خون نشستن تربت کربلا را دیدند چون در این دوران قرار نیست در ظاهر معجزه ببینیم بلکه قرار است خودمان مؤمن واقعی شویم و جسم خود را تبدیل به تربت کنیم.

صاحب‌بیاتی با بیان اینکه اگر مؤمن بتواند همچون تربت شود در روز عاشورای خود می‌تواند تصمیم صحیح بگیرد و حتی به خون بنشیند، افزود: شهیدان در عاشورای خود و در خاک تن خود که تربت بود به خون نشستند.

وی ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان تلاش کنند با رمز یا فاطمه زهرا(س) و در راه ولایت و دفاع از آن حرکت کنند تا وجودشان خالص‌تر شود و وقتی عاشورا رسید راحت تصمیم بگیرند که در کدام جهت بایستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حر بن یزید ریاحی در دیداری که با امام حسین علیه‌السلام داشت تربت شد و به خون نشست، گفت: شهدای کربلا همه تربت شدند و به خون نشستند، شهدای دفاع از وطن و حرم همه تربت شدند و حالا نوبت به ما رسیده بتوانیم در این راه قدم برداریم.

صاحب‌بیاتی خاطرنشان کرد: باید به حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) توسل کرد و با ذکر یا زهرا از ولایت تبعیت کنیم تا زودتر تربت شویم درست همچون شهید آرمان علی‌وردی که امروز خودشان اینجا را انتخاب کردند و ما میهمانشان شدیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا شاه کلید هستند و هرکجا به مشکلی برخوردیم باید به آن‌ها متوسل شویم، عنوان کرد: بدون توسل به شهدا و به تنهایی نمی‌شود راه تبدیل شدن به تربت را گذراند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: باید از شهدا بخواهیم که قفل قلب و دل‌هایمان را باز کنند تا از تاریکی وجودمان خارج شویم و به طرف تربت شدن حرکت کنیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

پنج × چهار =