• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد:

حضور امام رضا (ع) در ایران آغازی برای گسترش تشیع

  • کد خبر : 223040
  • 14 شهریور 1403 - 22:38
حضور امام رضا (ع) در ایران آغازی برای گسترش تشیع
نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور امام رضا (ع) در ایران، نقطه عطفی در تاریخ تشیع بود. با ورود آن حضرت به خراسان، نهضت اهل‌بیت (ع) در این سرزمین جان تازه‌ای گرفت و زمینه گسترش شیعه فراهم شد.

احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص ابعاد شخصیتی امام‌رضا(ع)، اظهار کرد:‌ ولایتمداری و دقت‌هایی که در امر تصرفات ولی خدا است و تصمیم‌هایی که می‌گیرد خیلی مهم بوده و امام با توجه به اینکه مامون ولایتمداری معمول را قبول نکرده بودند به‌اجبار به ایران آمدند.

وی افزود: خیلی از شیعیان در زمان نمی‌توانستند بدرستی تشخیص بدهند که امام به خاطر چه چیزی به ایران آمده، از باب اینکه هم دهان دشمن بسته شود، هم اینکه برای دشمنان، و خیلی از افرادی که می‌گفتند کاش امام ولایتعهدی را قبول می کرد، اتمام حجت شود.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه دشمن با کشاندن امام به خراسان، یک مکر و حیله بیشتر نداره و می‌خواهد با این کار امام را تحت نظر داشته باشد، عنوات کرد: آنها، امام را به نوعی در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: اما حضور امام در ایران برکات زیادی داشت، از جمله مباحث علمی که در حضور امام رضا(ع)، مطرح شد، حقانیت امام را در بین اقوام دیگر ثابت کرد.

نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور خود امام رضا(ع) و همچنین حضور حضرت فاطمه معصومه(س)، در مسیری که به سمت خراسان، آمدند هرچند که به نتیجه نرسید، برکات زیادی را برای کشور ما به‌ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام فلاحی یادآور شد: مسئله دیگر در این امر افشای چهره مرموز مامون عباسی که خودش را به‌عنوان طرفدار امام و طرفدار اهل بیت علیهماالسلام نشان می‌داد بود، که با این اتفاقات، همه واقعیت‌ها نمایان شده و نهایتاً امام را تحمل نکرده و به‌شهادت رساند.

وی با اشاره به مسمومیت امام توسط مامون عباسی، عنوان کرد: با این اتفاق تلخ، در واقع برای خیلی از افراد در طول تاریخ ثابت شد که نمی‌شود به‌وعده‌های دشمن اعتماد کرد.

نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تزویری که دشمن دارد باید با دقت نگریست، امروز هم همچنان تاریخ در حال تکرار بوده و همین مسائل وجود دارد که نباید خیلی به دشمن اعتماد کنیم.

حجت‌الاسلام فلاحی در باب فضیلت زیارت امام رضا(ع)، گفت: اگر در ابتدای ورود به حرم و محتوای آداب زیاراتی که برای این امام رئوف ذکر شده است، دقت کنیم که می‌گوید: شهادت می‌دهیم که تو همه چیز را می‌بینی، هر کجا ایستاده‌ام حرف من را می‌شنوی و پاسخم را می‌دهی، هرچند که حجابی بر دل و دیده من در واقع افتاده است.

وی ادامه داد: در واقع این مسئله، جایگاه امام و وظیفه فرد را نشان می‌دهد. وظیفه شیعیان است که به زیارت امام هم در مدینه، هم در عراق و هم در ایران بروند. که البته در بعضی از روایات اهمیت زیارت امام رضا(ع)، بالاتر از زیارت امام حسین(ع)، ذکر شده است.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

ده − 4 =