• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
3
مشاور خانواد عنوان کرد:

افزایش آمار خودکشی در همدان

  • کد خبر : 221791
  • 24 مرداد 1403 - 10:26
افزایش آمار خودکشی در همدان
یک مشاور خانواده گفت: متاسفانه آمار خودکشی در استان‌های غربی کشور، از جمله استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان ظرف دو سه سال گذشته، رو به افزایش بوده است.

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصرهمدان»؛ اظهار کرد: متاسفانه آمار خودکشی در استان‌های غربی کشور، از جمله استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان ظرف دو سه سال گذشته، رو به افزایش بوده است.

وی افزود: آمار خودکشی در همدان تا سال گذشته، از دیگر استان‌های غربی کشور پایین‌تر بوده، اما برطبق گزارش و آمارهای جدید، گویا این آمار، در یکی دو ماه اول سال جدید افزایشی بوده است.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های سال گذشته که پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر کرده، متاسفانه وجود اتفاقات تلخی مانند خودکشی، درگیری، نزاع دسته جمعی و تلفات جانی، در استان‌های غربی، رقم قابل توجهی بوده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه هم مسئولان امر و هم والدین باید تدابیری را در حل این مسائل مدنظر داشته باشند، عنوان کرد: با تدبیر والدین و مسئولان، می‌توانیم مسئله را مدیریت کرده و ان‌شاالله برنامه‌های کاهشی این معضل اجتماعی را در دستور کار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مرحله اول، توجه به مشکلات روحی و روانی است که به‌واسطه وجود استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در جامعه نسل جوان ما رو احاطه کرده، ابراز کرد: یکی از اولین فاکتورهایی است که ما در حوزه خودکشی داریم، مطلع شدن از اخبارهای تلخ و نگران کننده‌ای که اصلاً هیچ ربطی به زندگی افراد ندارد.

این مشاور خانواده ادامه داد: وقتی جوان ما در فضای مجازی قدم می‌زند، بدون هیچ برنامه‌ای در این فضا ورود پیدا کرده و ساعت‌ها در آنجا پرسه می‌زند، به صورت کاملاً عادی وارد اولین باب از بحث افسردگی خواهد شد.

قاسمی یادآور شد: مطمئن باشید کسانی که زمان استفاده آنها از فضای مجازی، بالای ۲ الی ۳ ساعت به صورت مداوم است در اولین دریچه و ریزفاکتور ورود به depression یا بحث افسردگی قرار می‌گیرند.

وی همچنین ادامه داد: لذا اولین مسئله‌ای که ما به‌عنوان یکی از عناصر سوق دادن جوانان و نوجوانان‌مان به‌سمت خودکشی داریم، موضوع اضطراب‌ها و استرس‌های روانی است که متاسفانه بچه‌های ما دارند تجربه می‌کنند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221791
  • دیدگاه‌ها برای افزایش آمار خودکشی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.