• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از سگ‌گردانی

  • کد خبر : 219987
  • 20 تیر 1403 - 11:30
ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از سگ‌گردانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان شهرداری‌ها را متولی اصلی جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب دانست و گفت: طبق قانون باید شهرداری‌ها این حیوانات وحشی را جمع‌آوری کرده و مکان‌هایی را برای نگهداری این حیوانات در نظر بگیرند.

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص سگ‌گردانی اظهار کرد: موضوع سگ‌گردانی یا حالا به نوعی خرده فرهنگی که در حوزه زندگی با حیوانات خصوصاً سگ رایج شده دو مقوله سگ‌های ولگرد و سگ‌های باصاحب دارد.

وی افزود: از یک طرف مقوله سگ‌های ولگرد که گروهی از طرفداران محیط زیست مانع از این می‌شوند که برای آنها اتفاق رقم بخورد، از طرف دیگر با تکثیر غیر متعارف این سگ‌ها مواجه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه خیلی از مردم از روی دلسوزی و بی‌اطلاعی از آسیب‌های این حیوان، برای آنها غذا و گوشت تهیه کرده، عنوان کرد: وقتی برای این حیوانات بی‌صاحب و ولگرد، غذا و گوشت تهیه می‌شود که این امر موجبات تکثیر نامتعارف آنها در بعضی از محلات شده است.

ویژه به آسیب‌های جدی این حیوان درنده برای انسان‌ها علی‌الخصوص کودکان مظلوم و بی‌دفاع تاکید کرد و گفت: وقتی با بی‌تدبیری برخی این حیوانات بطور نا متعارف تکثیر شوند، بالاخره بر اساس طبیعت خود به بچه‌ها حمله کرده و به آنها آسیب جدی وارد می‌کنند.

وی شهرداری‌ها را متولی اصلی جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب دانست و خاطرنشان کرد: طبق قانون باید شهرداری‌ها این حیوانات وحشی را جمع‌آوری کرده و مکان‌هایی را برای نگهداری این حیوانات در نظر بگیرند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219987
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از سگ‌گردانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.