• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
1
استاد حوزه و دانشگاه پاسخ می‌دهد؛

علت جدایی مدارس دخترانه و پسرانه

  • کد خبر : 218889
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
علت جدایی مدارس دخترانه و پسرانه
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جوان و نوجوان در سنین نوجوانی برای تشخیص مسائل دچار خطا می‌شوند، گفت: وقتی نوجوان از نظر سنی و از نظر علمی رشد کند قطعا تفاوت فکر و دیدگاه خواهد داشت و خوب و بد را تشخیص می‌دهد در نتیجه با ورود به دانشگاه این حساسیت‌ها کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام علی تقوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه عده‌ای در حوزه آموزش و پرورش نقد دارند که اگر در محیط‌های مختلف علمی و آموزشی جنس‌های مخالف پسر و دختر در کنار یکدیگر باشند ممکن است که بازده علمی و آموزشی بالا برود، گفت: در کشورها و در میان اقوام و ملل مختلف قطعا بعضی مسائل هم مختلف است، در فرهنگ‌ها و جوامع آنقدر افکار متفاوتی وجود دارد که نمی‌شود درباره همه آن‌ها به یک صورت نظر داد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر، رسانه‌ها جایگاهی دارند که ما در گفتار خود باید کمی با دقت‌تر در خصوص مسائل صحبت کنیم که مشکلی ایجاد نشود و مطلب به درستی توسط مخاطبان درک شود، افزود: اینکه ما جنس مخالف را در دبستان و دبیرستان تفکیک می‌کنیم اما در دانشگاه خیر عوامل مختلفی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی مسائل مربوط به تأمین استاد و معلم است و از سوی دیگر مسئله تشخیص مطرح می‌شود چون جوان و نوجوان در تشخیص دچار خطا در آن سنین خاص هستند و حال و هوای درونی آن‌ها در دوران نوجوانی باعث می‌شود به خوبی تصمیم‌گیری نکنند.

نقوی با بیان اینکه وقتی نوجوان از نظر سنی و از نظر علمی رشد کند قطعا تفاوت فکر و دیدگاه خواهد داشت، گفت: یعنی خوب و بد و منافع و زیان را تشخیص می‌دهد و بر اساس تشخیص خوب و بد و زیان و منافع حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با جدا بودن محل تحصیل دختران و پسران، خطرات یا احتمال خطرهایی که وجود دارد کمتر شده تا به سنین جوانی برسند و وارد دانشگاه شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در دوران دانشگاه، آموزش‌های پیشرفت در زندگی با سطح بالاتر علمی مطرح می‌شود، افزود: رشد فرد از نظر علمی و فکری و سبک زندگی متفاوت می‌شود.

تقوی ادامه داد: وقتی نوزاد به دنیا می‌آید، شیر می‌خواهد و این نیاز طبیعی او است، عالم و آدم بر این باورند که نوزاد باید از شیر مادر تغذیه شود حالا مثلا فرض کنید از شیری غیر از شیر مادر مثلا از شیر گاو استفاده کند، آیا کار درست است؟ قطعا صحیح نیست.

وی با بیان اینکه انسان هرچه بزرگ‌تر می‌شود نیازهای متفاوت‌تری دارد، گفت: این نیازهای طبیعی را باید از طریق روش صحیحی و معقول برطرف کند، خداوند نیازهای طبیعی را در وجود انسان‌ها قرارداده است و ما باید این نیاز را برطرف کنیم اما راه و روش صحیح برطرف کردن آن‌ها را نیز به ما نشان داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فقه برای ما چارچوب و قوانین گذاشته است و بهترین راه رسیدن به خواسته‌های درونی ما را‌ه شرعی و منطقی است، تصریح کرد: امروز آمارها نشان می‌دهد در جوامع غربی اتفاقات تلخی در رابطه با کشتار نسل‌ها داریم و آمار سقط جنین بالا است.

تقوی در پایان عنوان کرد: اگر خانواده‌ها حقایق جوامع غربی و خطرات ارتباط با نامحرم را برای فرزندانشان بازگو کنند قطعا فرزندانشان هم تسلیم امر حق می‌شوند و می‌دانند که پدر و مادر به دنبال منافع فرزندان خود هستند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218889
  • دیدگاه‌ها برای علت جدایی مدارس دخترانه و پسرانه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.