• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1
مرگ از برای اهل فضیلت نیست؛

همدان در غم فقدان عالم ربانی و مجاهدی نستوه به سوگ نشست

  • کد خبر : 217848
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۸
همدان در غم فقدان عالم ربانی و مجاهدی نستوه به سوگ نشست
ضایعه درگذشت آیت الله طه محمدی، ثلمه‌ای بزرگ به شجره طیبه علم و تقوا در ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ این عالم برجسته و مجاهد خستگی ناپذیر، پس از سال‌ها تلاش در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، صبح امروز در یکی از بیمارستان‌های قم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آیت الله طه محمدی، متولد ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای فامنین همدان، بود. وی از همان دوران جوانی با هوش سرشار و علاقه وافر به علوم دینی، به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و در محضر بزرگانی چون امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی به کسب علم و معرفت پرداخت.

این فقیه وارسته، پیش از انقلاب اسلامی، از فعالان مبارز علیه رژیم پهلوی بود و بارها مورد بازداشت و زندان قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب نیز، در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، به ایفای نقش پرداخت و خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

امامت جمعه فامنین به مدت ۲۳ سال، نمایندگی مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به مدت ۱۴ سال و نمایندگی ولی فقیه در استان همدان از جمله مسئولیت‌های آیت الله طه محمدی بود.

ایشان در دوران امامت جمعه خود در همدان، منشاء خدمات فراوانی در زمینه‌های فرهنگی، حوزوی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی بود و با اخلاق نیکو و مردم داری، همواره مورد احترام و علاقه مردم استان همدان بود.

وفات این عالم ربانی و مجاهد نستوه، ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه علمیه، نظام اسلامی و مردم ایران به ویژه مردم استان همدان است.

مراسم تشییع پیکر این عالم جلیل القدر، متعاقباً اعلام خواهد شد.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

انتهای خبر/الف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217848
  • دیدگاه‌ها برای همدان در غم فقدان عالم ربانی و مجاهدی نستوه به سوگ نشست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.