• امروز : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
3

دود عدم مدیریت استاندارد ی برای ساخت مسکن ملی در چشم مستأجران/ چه کسی پاسخگوی افزایش غیر منطقی قیمت مسکن در همدان است؟

  • کد خبر : 179968
  • 28 اسفند 1401 - 13:36
دود عدم مدیریت استاندارد ی برای ساخت مسکن ملی در چشم مستأجران/ چه کسی پاسخگوی افزایش غیر منطقی قیمت مسکن در همدان است؟

همدان سومین استان گران قیمت در حوزه مسکن است و تنها راه برای کنترل قیمت ها ساخت مسکن ملی است که این موضوع نیز به طور جدی و انقلابی توسط مسؤلین مربوطه پیگیری نمی شود. به گزارش عصرهمدان؛ عدم ساخت مسکن توسط دولت قبلی در کشور باعث افزایش قیمت مسکن شده و این روند در […]

همدان سومین استان گران قیمت در حوزه مسکن است و تنها راه برای کنترل قیمت ها ساخت مسکن ملی است که این موضوع نیز به طور جدی و انقلابی توسط مسؤلین مربوطه پیگیری نمی شود.

به گزارش عصرهمدان؛ عدم ساخت مسکن توسط دولت قبلی در کشور باعث افزایش قیمت مسکن شده و این روند در حال ادامه است.

به نقل از هگمتانه آنلاین، بر اساس آمار، همدان بعداز تهران و البرز در رتبه سوم گرانترین قیمت مسکن در کشور است.

این افزایش قیمت مسکن و زمین بر افزایش اجاره بها منازل نیز تاثیر گذاشته و با گشت و گذاری در املاک ها و صفحات مجازی همچون دیوار، شاهد افزایش غیرمنطقی رهن و اجاره بها هستیم.

به طور مثال رهن یک واحد ۵۵ متری در یکی از نقاط متوسط شهر ۲۳۰ میلیون تومان و قیمت هر متر زمین در همین منطقه ۳۵ میلیون تومان است.

همچنین قیمت اجاره در یکی از شهرک های شهر که فاصله زیادی تا مرکز شهر دارد به ۱۰۰ میلیون رهن و اجاره ۴ میلیون تومان رسیده است و تقریبا این وضعیت در سایر شهرک ها نیز به همین صورت است.

قیمت هر متر زمین نیز در پایین ترین نقطه شهر به ۱۴ میلیون تومان رسیده است و این درحالی است که قیمت هر متر خانه در بالای شهر به ۸۰ میلیون تومان هم می رسد.

رویای خانه دار شدن با وضعیت کنونی قیمت زمین دست نیافتنی تراز قبل شده و تنها امیدی که برای کاهش قیمت مسکن در همدان می توان داشت ساخت مسکن ملی است.

با گذشت حدود دوسال از روی کارآمدن قاسمی فرزاد بعنوان استاندارد ، هنوز اقدامی برای شروع به ساخت مسکن ملی در همدان را شاهد نبوده ایم.

تاکنون زمین مورد نظر برای ساخت مسکن ملی در همدان چندین بار تغییر کرده است که همین موضوع نشان از عدم هماهنگی مسؤلین زیربط و عدم اشراف آن ها به مهم ترین مشکل مردم همدان دارد.

استاندارد ی همدان یکی از دلایل اصلی برای عدم آغاز به ساخت مسکن ملی را به نتیجه نرسیدن طرح جامع شهر همدان عنوان کرده است.

با ابلاغ طرح جامع شهر می‌توان گرانی مسکن را کنترل کرد

فرماندار همدان نیز در گفتگو با یکی از رسانه های استان یکی از چالش‌های فعلی شهر همدان را گران بودن نرخ زمین و مسکن دانست و گفت: با تأیید و ابلاغ طرح جامع، تولید و عرضه زمین می‌توان گرانی مسکن را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی طرح جامع شهر همدان موجب ضرر و زیان مردم و سردرگمی آنها شده است، افزود: انتظار است شورای شهر با در نظر گرفتن مصالح عمومی مردم، به این معضل پایان دهد.

قرار گرفتن در رتبه ۳۲ کشور از نظر تحویل زمین دردآور است

حاجی بابایی نیز حدود چند ماه قبل با اشاره به بلاتکلیف بودن متقاضیان مسکن ملی در همدان به دلیل مشخص نشدن زمین برای ساخت گفت: ده‌ها هزار نفر از متقاضیان مسکن همچنان منتظر تعیین تکلیف هستند و درخواست مردم این است که چرا استان همدان در رتبه ۳۲ کشور از نظر تحویل زمین قرار گرفته است؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سهمیه شهر همدان در نهضت ملی مسکن به میزان ۵۰ هزار واحد از چهار میلیون واحد مسکونی که توسط رئیس جمهور اعلام شده، است و با این شرایط قرار گرفتن در رتبه ۳۲ کشور دردآور است.

دود عدم مدیریت استاندارد برای ساخت مسکن ملی در چشم مستأجران

در طرح نهضت ملی مسکن استان همدان، ۱۲۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده بودند که پس از پایش متقاضیان، ۸۹ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و متولیان این طرح باید به این خانواده‌ها پاسخگو باشند.

در شرایطی که در برخی استان ها شاهد تحویل تعدادی از منازل به خانواده ها هستیم اما متاسفانه هنوز در همدان مکان مورد نظر به طور قطعی انتخاب نشده است.

تنها ۳ ماه دیگر به آغاز فصل تابستان و جابه جایی منازل اجاره نشین ها باقی مانده و با این روند افزایش قیمت ها، و عدم ساخت مسکن در استان پیش بینی می شود قیمت ها بیشتر هم بشوند.

لازم است مسؤلین مربوطه هرچه سریعتر فکری به حال مشکل اساسی مردم کنند چرا که نه نظارتی بر تعیین نرخ رهن و اجاره وجود دارد و نه صاحب خانه ها به فکر مستاجر ها هستند تا مبالغ رهن و اجاره را کمتر درنظر بگیرند!

در وضعیت کنونی با عدم مدیریت مسؤلین زیربط مخصوصا استاندارد ، دود گرانی مسکن فقط به چشم مستأجران می رود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179968
  • دیدگاه‌ها برای دود عدم مدیریت استاندارد ی برای ساخت مسکن ملی در چشم مستأجران/ چه کسی پاسخگوی افزایش غیر منطقی قیمت مسکن در همدان است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.