• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
4

توزیع ۵ تن علوفه برای وحوش منطقه حفاظت شده‌ی ملوسان/ تشکیل ۸ پرونده برای شکارچیان غیرمجاز

  • کد خبر : 175989
  • 03 بهمن 1401 - 10:19
توزیع ۵ تن علوفه برای وحوش منطقه حفاظت شده‌ی ملوسان/ تشکیل ۸ پرونده برای شکارچیان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا، بسته‌های علوفه برای استفاده وحوش در منطقه حفاظت شده ملوسان، توسط محیط بانان این اداره توزیع شد. عزیز قیاسی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: در شهرستان نهاوند سه منطقه حفاظت شده و شکار […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا، بسته‌های علوفه برای استفاده وحوش در منطقه حفاظت شده ملوسان، توسط محیط بانان این اداره توزیع شد.

عزیز قیاسی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: در شهرستان نهاوند سه منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع داریم که دارای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی هستند.

وی اظهار داشت: منطقه حفاظت شده ملوسان و مناطق تیراندازی و شکار ممنوع گرین و آردوشان نهاوند، جزو مناطق تحت مدیریت این اداره هستد.

قیاسی افزود: با توجه به خشکسالی‌های گذشته و سال‌جاری و همچنین پیش‌بینی شرایط جوی و بارش‌های برف خصوصا در ارتفاعات منطقه، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مبادرت به خرید و تهیه علوفه جهت وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان نموده است.

وی ادامه داد: محیط بانان این اداره در بعضی از ایام فصول سرد، با وجود بارش‌های فراوان برف مبادرت به توزیع چندین بسته در منطقه مورد نظر می کنند تا بدین وسیله نسبت به حمایت و حفاظت وحوش یاری رسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: حدودا ۵ تن علوفه یونجه خریداری شده و نزدیک به یک تن نیز تاکنون توزیع شده و این کار توسط محیط بانان ادامه دارد.

وی به تشکیل پرونده در خصوص شکارچیان غیرمجاز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌جاری ۸ پرونده تخلفی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع گردیده که ۵ فقره از آنان منتهی به صدور رای شده و ۳ پرونده دیگر آماده صدور رای است.

قیاسی در توصیه‌ای به شهروندان گفت: با عنایت به خشکسالی‌های گذشته و سال‌جاری و فقیر شدن مراتع به دلیل چرای بی رویه و عدم بارش‌های مناسب در سنوات قبل، وحوش در فصل زمستان به دامنه ارتفاعات هجوم می آورند.

وی در پایان گفت: از کلیه شهروندان فهیم و دوست‌دار تنوع زیستی و طبیعت تقاضا داریم با این وحوش مهربان باشند و از شکار آنها بپرهیزند؛ زیرا زندگی و حیات ما در گرو حفاظت و حمایت از کلیه وحوش و جهان پیرامونمان است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175989
  • دیدگاه‌ها برای توزیع ۵ تن علوفه برای وحوش منطقه حفاظت شده‌ی ملوسان/ تشکیل ۸ پرونده برای شکارچیان غیرمجاز بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.