• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2

کوچ زودهنگام عشایر به مراتع شهرستان نهاوند ممنوع است

  • کد خبر : 149770
  • 25 فروردین 1401 - 8:48
کوچ زودهنگام عشایر به مراتع شهرستان نهاوند ممنوع است

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ممنوع است. به گزارش عصر همدان، جلسه مشترک مسئولان نهاوند و شهر دلفان استان لرستان جهت رفع مشکلات عشایر وهماهنگی و برنامه ریزی به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام به مراتع و منابع طبیعی برگزار شد. این جلسه با حضور […]

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ممنوع است.

به گزارش عصر همدان، جلسه مشترک مسئولان نهاوند و شهر دلفان استان لرستان جهت رفع مشکلات عشایر وهماهنگی و برنامه ریزی به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام به مراتع و منابع طبیعی برگزار شد.

این جلسه با حضور سرپرست فرمانداری نهاوند، فرماندار دلفان، بخشداری مرکزی، نیروی انتظامی دو شهرستان، رئیس منابع طبیعی و مدیر امور عشایری شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه های ذیربط در سالن شهدای فرمانداری نهاوند برگزار شد.

در این نشست جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: بر اساس قانون و به منظور حفظ منابع طبیعی ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ممنوع است و با دامداران متخلف بر اساس قانون برخورد می شود.

وی اظهار داشت: جلوگیری از ورود زودهنگام دام به مراتع به علت تداوم خشکسالی‌ها، فرسایش خاک و کاهش بارش ها انجام می شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: با توجه به اینکه هنوز پوشش گیاهی مراتع به رشد کافی نرسیده‌ است حضور دام عشایر زودتر از زمان موعد باعث کوبیدگی خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف از این کار حفظ منابع آب، خاک، تقویت پوشش گیاهی، آمایش سرزمین و جلوگیری از تخریب سرزمین و چرای زود هنگام دام و کنترل افراد بدون پروانه چرا در منطقه می باشد.

سلگی افزود: به همین منظور تمهیدات لازم برای توزیع نهاده، آب و خدمات‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از کوچ زودهنگام در استان‌های مبدا توسط سازمان امور عشایری اندیشیده شده است.

در پایان این جلسه جهت هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر به صورت میدانی از خط الرأس مراتع دو شهرستان نهاوند و دلفان با حضور جمعی از مدیران ذیربط بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149770
  • دیدگاه‌ها برای کوچ زودهنگام عشایر به مراتع شهرستان نهاوند ممنوع است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.