نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران از جاگزینی درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا خبرداد و گفت: این موضوع در دو مرحله اجرایی شد که در مرحله نخست ۶ قلم کالا بود و در مرحله دوم ۸ قلم کالای دیگر اضافه شد.
به گزارش عصرهمدان؛ محمد شکریه نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران هدف از قیمت گزاری با شیوه جدید را، راه مناسب برای مبارزه با گرانفروشی برشمرد و افزود: هدف از اجرای این طرح این است که باید قیمت تمام شده کالا با تمامی موارد بر روی کالا درج شود و اگر گرانتر از مبلغ درج شده به مشتریان فروخته شود، قطعا برخوردهای لازم اتخاذ خواهد شد.
وی گفت: در این طرح مجموع سود در پخش سراسری و کلی ده درصد و سود خرده فروشی بین هفت تا ده درصد ارزیابی شده است که خرده فروشان باید نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف کننده با لحاظ سود و هزینههای حمل و نقل با توجه به مصوبات اقدام و همچنین درصد سود اعمالی را نیز به صورت شفاف درج نمایند.
نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این کار کنترل و بازرسی بر بازار است، عنوان کرد: این کار سبب کنترل و بازرسی بر بازار است که در شرایط کنونی نسبت به دورههای قبلی بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش عصر همدان؛ با توجه به لزوم اجرای قانون قیمت گزاری جدید تمامی واحدهای صنفی توزیع کننده از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ از خرید کالاهای آب معدنی، آب میوه، ماءالشعیر، نوشابههای گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال و فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بدون درج قیمت تولیدکننده بر روی بسته بندی خودداری و نسبت به نصب برچسب قیمت فروش با لحاظ سود و هزینههای مصوب به منظور شفاف سازی اقدام کنند.
انتهای پیام/ ط