• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
3

مراقبت های پاییزه از درختان گردو، سبب افزایش محصول می شود

  • کد خبر : 138627
  • 24 آذر 1400 - 9:01
مراقبت های پاییزه از درختان گردو، سبب افزایش محصول می شود

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: تغذیه، رسیدگی به باغات و مراقبت از درختان گردو پس از برداشت محصول در پاییز، زمینه ساز بهره وری و برداشت محصول بیشتر و کیفی تر طلای سبز در سال آینده می شود. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ تغذیه درختان در پاییز، زمستان و بهار انجام می شود و کارشناسان حوزه […]

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: تغذیه، رسیدگی به باغات و مراقبت از درختان گردو پس از برداشت محصول در پاییز، زمینه ساز بهره وری و برداشت محصول بیشتر و کیفی تر طلای سبز در سال آینده می شود.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ تغذیه درختان در پاییز، زمستان و بهار انجام می شود و کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی از نظر علمی بر این امر تأکید دارند.

چنانچه «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفتگو با خبرنگار ما هم از ضرورت انجام تغذیه باغی توسط باغداران آن هم با مشورت کارشناسان خبر داد و گفت: تغذیه به هنگام و هرس شاخه درختان در پاییز و بهره گیری از کودهای مناسب در این فصل برای کیفی سازی محصول تولید شده سال آینده اهمیت بالایی دارد.

وی اظهار کرد: به طور معمول در تعذیه شیاری از کودهای پوسیده حیوانی و کدهای شیمیایی مثل ریزمغزی ها، پتاس و فساد استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه باغداران از مشورت گرفتن از کارشناسان جهاد غافل نشوند، افزود: آنالیز و آزمایش خاک یک ضرورت است، تا بدانیم چه کودی برای بهره وری بالاتر از درخت نیاز داریم، این امر از نظر هزینه ها هم به صرفه تر است و هم سبب می شود تا نوع کودی که برای درختان استفاده می کنیم علمی و با دقت انتخاب شود.

اکبری همچنین عنوان کرد: باغداران در روزهای های اخیر از هرس درختان هم استفاده کنند، چرا که هرس شاخه های آفت زده و خشکیده در میزان باروری درختان اثربخش است.

وی یادآور شد: باغداران مراقب باشند در هرس درختان باید تمام شاخه مورد نظر را قطع و بعد از آن، از چسب پیوند به منظور جلوگیری از آفت زدگی استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=138627
  • دیدگاه‌ها برای مراقبت های پاییزه از درختان گردو، سبب افزایش محصول می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.