• امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 15 October - 2024
1

تعطیلی غم انگیز کسبه ی خُرد با انحصاری شدن فروشگاه ها

  • کد خبر : 106860
  • 23 اسفند 1399 - 13:09
تعطیلی غم انگیز کسبه ی خُرد با انحصاری شدن فروشگاه ها

گسترش فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، بدون در نظر گرفتن کسبه و خرده فروشان و پیامدها و آسیب های جبران ناپذیر آن، که باعث فاجعه‌ای صنفی در استان همدان، طی سالیان آتی خواهد شد. به گزارش عصر همدان؛ این روزها شاهد آن هستیم که در هر خیابان چندین هایپر مارکت بسیار بزرگ وجود دارد و کم […]

گسترش فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، بدون در نظر گرفتن کسبه و خرده فروشان و پیامدها و آسیب های جبران ناپذیر آن، که باعث فاجعه‌ای صنفی در استان همدان، طی سالیان آتی خواهد شد.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها شاهد آن هستیم که در هر خیابان چندین هایپر مارکت بسیار بزرگ وجود دارد و کم کم جایگزین مغازه های کوچک محلی میشوند که این خود جای بسی نگرانی است؛ چرا که سرمایه گذار اصلی هر فروشگاه در کشور یک یا چند میلیاردر می باشند، در صورتیکه مغازه های خوار و بار فروشی در محلات حداقل، محل امرار معاش یک یا چند خانواده است که این درآمد؛ هزینه تهیه مسکن و هزینه‌های جاری زندگیشان را می دهد.

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که تمام این هایپرها نیاز به نیروی کافی دارند پس این به آن در، اما مسئله این است که سود اصلی در اینجا نصیب سرمایه گذار می شود و فقط یک حقوق بخور و نمیر آن هم محصول کار طاقت فرسای فروشندگان می باشد که کفاف زندگی آنها را نمی دهد نصیب کارگران می باشد.

حال سؤال ما این است:

آیا با این اوضاع بد اشتغال در کشور لازم است به این اندازه‌ کار را برای راه اندازی این فروشگاه ها تسهیل کنند؟

آیا در راه اندازی این فروشگاه ها بجز فروشندگان؛ کسان دیگری هم سود میبرند؟

با اوضاع پیش آمده آیا دولت برای آینده این فروشندگان خرده پا فکری اندیشیده؟

برای یافتن پاسخ سؤال هایمان در این رابطه با احمد گازرانی، نایب رئیس اتاق اصناف استان همدان گفتگو کردیم.

گازرانی بیان کرد: مجوز راه اندازی فروشگاههای بزرگ، بر عهده سازمان صنعت و معدن کشور می باشد.

وی، اظهار داشت: وجود این فروشگاه ها نه تنها برای استان همدان هیچ گونه سودی ندارد، بلکه این امر به ضرر کسبه و واحد‌های بزرگ استان است.

گازرانی، افزود: بابت راه اندازی و کار در فروشگاه، هیچگونه مالیات یا عوارضی به استان پرداخت نمی‌شود.و این موضوع باعث هزینه های جبران ناپذیری برای استان شده است.

نایب رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: مجمع اصناف همدان، جلساتی مبنی بر برنامه ریزی هادر بحث درآمد، مالیات و پرداخت عوارض داشته و به این نتیجه رسیده است که اتحادیه های بیشترین رسته شغلی و کسبه باهم نشستی در راستای بکارگیری خود کسبه در فروشگاهها داشته باشند؛ که این امر هم به نفع کسبه هست هم به نفع اقتصاد استان است.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه با حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تماس گرفته شد اما متأسفانه پاسخگو نبود!

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106860
  • دیدگاه‌ها برای تعطیلی غم انگیز کسبه ی خُرد با انحصاری شدن فروشگاه ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.