• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
4

بنیاد مستضعفان مامن فعالیت شرکت های دانش بنیان است/تشکل های انقلابی شناگران خلاف جهت رود خانه ی استکبار

  • کد خبر : 101495
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۴
بنیاد مستضعفان مامن فعالیت شرکت های دانش بنیان است/تشکل های انقلابی شناگران خلاف جهت رود خانه ی استکبار

بنیاد مستضعفان یک ماه پس از انقلاب ۱۳۵۷، به فرمان امام خمینی (ره) با هدف تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده و تخصیص آن به نیازمندان، راه‌اندازی شد. فعالیت های دانش مندان هسته ای همچون شهید فخری زاده و تحقیقات ساخت واکسن کرونا زیر نظر این بنیاد انجام شده است. تلاش های علمی و اقتصادی […]

بنیاد مستضعفان یک ماه پس از انقلاب ۱۳۵۷، به فرمان امام خمینی (ره) با هدف تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده و تخصیص آن به نیازمندان، راه‌اندازی شد. فعالیت های دانش مندان هسته ای همچون شهید فخری زاده و تحقیقات ساخت واکسن کرونا زیر نظر این بنیاد انجام شده است. تلاش های علمی و اقتصادی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جهت کمک به پیشبرد اهداف کشور منتهی به تحریم از سوی آمریکا در تاریخ ۲۸ آبان سال جاری شد اما آیا تحریم ها مانع پیش رفت است؟

به گزارش عصر همدان، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی موسسه‌ای غیرانتفاعی در ایران است که پس از شرکت ملی نفت ایران، دومین مؤسسه اقتصادی بزرگ محسوب می‌شود. این بنیاد یک ماه پس از انقلاب ۱۳۵۷، به فرمان امام خمینی (ره) با هدف تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده و تخصیص آن به نیازمندان، راه‌اندازی شد.

بنیاد مستضعفان هم‌اکنون مالکیت ۱۸۹ شرکت را در اختیار دارد و در زمینه‌های مختلفی، چون خدمات انتشارات، تولید انرژی الکتریکی، خدمات جهانگردی، حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه و بانکداری، پیمانکاری عمومی، تجارت و بازرگانی فعالیت می‌کند.

در سال ۱۳۶۸ بنیاد مستضعفان، مالکیت بیش از ۸۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی را در اختیار داشت، که کلیه آن‌ها از نوع اموال مصادره‌شده بودند. در پی خصوصی‌سازی و واگذاری اموال به بخش خصوصی، شمار این شرکت‌ها در سال ۱۳۷۸ به ۴۰۰ شرکت رسید، که البته همه آن‌ها واگذار نشد و برخی از آنها، به دلیل سوءمدیریت، تعطیل شد و در سال ۱۳۸۸ این مؤسسه در مجموع مالکیت کمتر از ۱۴۰ شرکت را در اختیار داشته‌است.

بنیاد مستضعفان از لحاظ حقوقی، نه شرکتی دولتی محسوب می‌شود و نه خصوصی؛ بلکه موسسه‌ای ناسودبر است، که دولت اجازه دخالت در امور آن را ندارد و در قبال عملکردش، تنها می‌بایست به رهبر انقلاب پاسخ‌گو باشد. این بنگاه بزرگ اقتصادی، زمانی به عنوان بزرگترین ملاک ایران مطرح بوده‌است.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان بنیادی با محوریت انقلاب و ولایت فقیه در جهت پوشش شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات آنها و همچنین در جهت حمایت از اقدامات پیش برنده ی اقتصاد کشور فعالیت می کند. گفتنی است فعالیت های دانش مندان هسته ای همچون شهید فخری زاده و تحقیقات ساخت واکسن کرونا زیر نظر بنیاد مستضعفان انجام شده است.

تلاش های علمی و اقتصادی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جهت کمک به پیشبرد اهداف کشور منتهی به تحریم از سوی آمریکا در تاریخ ۲۸ آبان سال جاری شد بعد از این اقدام، در تاریخ ۷ آذر ماه شهید فخری زاده که در زمینه ی دانش هسته ای و موشکی و همچنین در زمینه ی ساخت واکسن کرونا اقدامات گسترده ای داشت در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید. هراس و دستپاچگی دشمن از اقدامات دانشمندان ایرانی تحت لوای بنیاد مصتضعفان تنها معنای قابل برداشت از این اقدامات است.

در ادامه سردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفتگویی با عصر همدان نظر خود را در این خصوص بیان کرده است.

ارگان های انقلابی و جهادی زنگ خطر را برای دشمن روشن می کند

سردار فرجی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است هر جایی که دشمن احساس می کند ما داریم پیش رفت می کنیم سعی می کند با تحریم یا ایجاد موانع در مراودات مالی و ارتباطات یا با هر چیزی سنگ اندازی کند گفت: آنها متوجه شده اند ارگان هایی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و… که تشکل هایی در جهت پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هستند با یک روحیه ی جهادی وارد صحنه شده اند و دارند نتیجه هم می گیرند و این برای آنها خطر آفرین است.

وی می افزاید: شما می توانید در این مدت تقریبا یک سال که از عمر پانادمی کرونا می گذرد وضعیت ایران را با سایر کشور هایی که بدون تحریم و با آزادی کامل عملکرد هستند مقایسه کنید. اگر مشاهده کنید کار های زیاد و بسیار ارزشمندی انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه خاطر نشان می کند: کشور پهناوری مثل ایران که کنترل بیماری در آن به مراتب سخت تر است و در سنگین ترین تحریم ها به سر می برد را با مثلا اینگلیس مقایسه کنید که مساحت کمی برای کنترل دارد و از سوی همه ی جهان هم کمک رسانی می شود وضعیت مرگ و میر، بستری ها، دارو رسانی، امکانات و تجهیزات پزشکی در چه وضعی هستند؟ ما در چه وضعی هستیم؟

وی با بیان اینکه بنیاد های انقلابی که یکی از آنها بنیاد مستضعفان است به صورت زنجیر وار و وابسته به هم در کشور درحال فعالیتند ادامه داد: این ارگان ها با تمام سختی ها و شرایط تحریم سعی کرده اند وارد صحنه شوند و اقدامات با ارز شی انجام دهند بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام همراه با بنیاد مستضعفان وارد عمل شدند و توانستند واکسن های مختتلفی را پیگیری کنند و حد اقل یک واکسن را به مرحله ی د.وم آزمایش انسانی برسانند.

سردار فرجی با بیان اینکه این اقدامات اساسی و تاثیر گذار باعث این است که دشمن دست بگذارد روی نهاد های انقلابی و نهاد هایی که سعی می کنند مطابق آرمان های انقلاب به پیشرفت انقلاب و جامعه اسلامی به هر شکلی یاری برسانند تاکید کرد: شاید در ذهن مردم این خیلی ملموس نباشد اما جمهوری اسلامی از خیلی از کشور هایی که هیچ محدودیتی ندارند و آزادی عمل کامل دارند در حال پیشی گرفتن است.

وی با اشاره به شکست فرانسه در ساخت واکسن گفت: شما دیدید که فرانسه با آن همه اسم و رسم موسسه واکسن سازی را دو شب پیش تعطیل کرد و از ساخت واکسن نا امید شد ولی بنیاد برکت ما در کشور ۱۴ نفر بعدی را برای مرحله ی بعدی تست انسانی اماده کرده است.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه انقلاب آموخته است چگونه از تحدید ها به عنوان فرصت و به نحو احسن استفاده کند، در خصوص تحریم بنیاد مستضعفان گفت: در راس این بنیاد یک انسان انقلابی و درد کشیده ی ۸ سال دفاع مقدس هست که در این ۴۰ سال از گذشت انقلاب هر جایی که قرار گرفته خوب عمل کرده و خدمت کرده است و در موضوع کرونا که مسئله ی روز تمام دنیاست سعی کرده تا جایی که از دستش بر می آید با اقدامات خود یک احساس آرامش و امنیت در دل مردم زنده کند.

وی با تاکید بر این که بنیاد مستضعفان در مسیری در حال حرکت است که خلاف جهت رود خانه ی استکبار است گفت: حرکت این بنیاد در جهت خواست مردم و پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی باعث خشم جریان استکبار و مقابله با فعالیت های آن است و بنیاد مستضفان نه اولین ارگان است و نه آخرین آن خواهد بود بلکه چهل و چند سال است که جمهوری اسلامی با انواع تحریم ها دست و پنجه نرم می کند. این تحریم ها بیش از آن که در عملکرد محدودیت ایجاد کند با شکل دادن جنگ روانی اقدام به زدن ضربه می کند.

وی با بیان اینکه علی رغم تحریم ها به حمدالله در این شرایط تحریم ستاره ی خلیج فارس و پالایش گاه گاز بید بلند را که در خاورمیانه اول است را افتتاح کردیم گفت: هنوز بنیاد های انقلابی تلاش می کنند در مسیر اننقلاب مسمرثمر باشند با این تفکر و این بنیاد ها افق پیش رو برای جمهوری اسلامی افقی بسیار روشن است. مردم هم متوجه این موضوع شده اند و دشمن با همه اقداماتی که انجام داده نتوانسته مردم را نسبت به آینده ی خود بد بین کند بلکه دیدن مشکلات اروپا در کنار پیشرفت های کشورمان باعث تبلیغ این واقعیت در اذهان عمومی شده است که ایران به تنهایی و علی رغم تمام دشورای ها توانسته پیش رفت خود را تضمین کند.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=101495
  • دیدگاه‌ها برای بنیاد مستضعفان مامن فعالیت شرکت های دانش بنیان است/تشکل های انقلابی شناگران خلاف جهت رود خانه ی استکبار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.