• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل:

رژیم صهیونیستی، عاقل باشد و به جنگ ادامه ندهد

  • کد خبر : 214519
  • 28 فروردین 1403 - 7:42
رژیم صهیونیستی، عاقل باشد و به جنگ ادامه ندهد
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با پاسخ دادن به تعرض رژیم منحوس صهیونیستی، برای همیشه هیمنه پوشالی رژیم را شکست، گفت: رژیم صهیونیستی باید عاقل باشد و از ادامه‌دار شدن جنگ بپرهیزد چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند شکست نهایی قطعا با آن‌ها خواهد بود.

 

حسین نعمتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ قدرت موشکی و نظامی بسیار قدرتمند شده است، گفت: امروز ایران اسلامی به جایی رسیده که پاسخ رژیمی را می‌دهد که در چندین دهه با قلدری به غصب فلسطین پرداخته و این نشان از قدرت نظامی ایران است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سخنرانی عید فطر، افزود: ایشان فرمودند خاک ایران در کشوری دیگر مورد تعرض قرار گرفته و این  باعث می‌شود افراد مردم کشور و مسئولین قلبشان جریحه‌دار شود و به دنبال پاسخ باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: در تاریخ معاصر نکته قابل توجه این است که کشورهای دیگری که مورد تعرض رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفتند، توان پاسخ و جرأت پاسخ دادن نداشتند اما جمهوری اسلامی ایران پاسخ خوبی به متعرضان داد.

نعمتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با پاسخ دادن به تعرض رژیم منحوس صهیونیستی، یکبار برای همیشه هیمنه پوشالی رژیم را شکست، گفت: کشورهای دیگر خصوصا کشورهای عربی درگیر همینه پوشالی این رژیم بودند و به واسطه هماهنگی که رژیم ستمگر صهیونیستی با برخی از کشورهای غربی داشت از آن می‌ترسیدند اما پاسخ قاطع ایران به آن‌ها باعث شد این کشورها حقیقت را ببینند.

وی با اشاره به اینکه قطعا محور مقاومت با یک قدرت پوشالی روبه رو است، عنوان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی توان پاسخگویی به محور مقاومت را نخواهد داشت و اگر سران رژیم انسان های عاقلی باشند که همواره نبودند، خود را درگیر جنگ و درگیری نمی‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل ادامه داد: انتظار می‌رود در روزهای آینده تغییرات زیادی در منطقه رخ دهد و مواضع برخی کشورهای همسایه ایران و رژیم کودک‌کش صهیونیستی که اخیرا با خط و نشان صحبت می‌کردند تغییر کند.

نعمتی با بیان اینکه اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران برای ایرانیان و کشورهای حوزه مقاومت دلگرمی و هماهنگی ایجاد کرد، گفت: مردم ما همان‌هایی هستند که به واسطه اشغال خاک توسط عراق هست هشت سال جنگیدند و الان شرایط تقریبا مشابه آن دوران است و مردم همیشه پشتیبان کشورشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانیه‌هایی ک شاهد هستیم، اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم ظالم صهیونیستی بوده و ما هیچگاه آغازگر جنگ نبودیم و نخواهیم بود اما اگر زمانی مورد تعرض باشیم پاسخ آن را کاملا قاطعانه می‌دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با تأکید بر اینکه مقامات کشور اعلام‌ کردند به دنبال ادامه جنگ‌ و درگیری نیستند، افزود: رژیم صهیونیستی باید عاقل باشد و از ادامه‌دار شدن جنگ بپرهیزد چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند شکست نهایی قطعا با آن‌ها خواهد بود و ایران همواره مدافع خود است.

نعمتی با اشاره به اینکه این منطقه آبستن حوادث بسیاری بوده است، گفت: جنگ و درگیری همواره در این مناطق به دلیل اختلافات مذهبی، سیاسی و مرزی رخ داده اما به نظر می‌رسد این روند به شکلی پیش نرود که جنگ همه گیر و عظیمی رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی مانند شخصی است که ابتدا تعرضی کند و دعوا راه بیاندازد و سپس با پاسخ طرف مقابل، عقب نشینی کند، تصریح کرد: رژیم اگر منطقه را جولانگاه خود ببیند قطعا به پیشروی ادامه می‌دهد درست همانطور که بعد از جنگ اعراب، باعث شکست اعراب منطقه شد درحالی که اگر اعراب همان‌جا مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌ایستادند امروز شاهد تعرض رژیم به شهرها و مردم غزه نبودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل، عنوان کرد: با پاسخی که رژیم صهیونیستی از ایران دریافت کرد به نظرم به مواضع خود بازگردد و به دنبال تنش در منطقه نباشد چرا که می‌داند توان مقابله با ایران را ندارد.

نعمتی با بیان اینکه تا امروز رژیم صهیونیستی همه توان خود را به کار گرفته است تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، گفت: اما این تلاش‌های او بیهوده بوده و حالا شاهد هستیم که انسجام داخلی آن‌ها از بین رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که اقدام جمهوری اسلامی ایران چه تأثیری بر شرایط غزه دارد، عنوان کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی فراری روبه جلو خواهد داشت و نتانیاهو بار روانی زیادی را تحمل می‌کند، او برای آنکه باقی بماند احتمالا در روزهای آینده حملات شدیدی به غزه داشته باشد تا انتقام بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی باعث ایجاد قوت قلب در مقاومت شد و مردم غزه نیز امیدوار تراز قبل شدند که کشوری هست بتوانیم به آن پناه ببریم و از ما دفاع کند.

نعمتی در پایان با بیان اینکه در مجموع حملات روزهای آینده رژیم صهیونیستی فرار رو به جلو است، گفت: در نهایت راه اصلی برای رژیم به نتیجه رسیدن آتش‌بس است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214519
  • دیدگاه‌ها برای رژیم صهیونیستی، عاقل باشد و به جنگ ادامه ندهد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.