• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد:

۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار مشمول کالابرگ الکترونیکی

  • کد خبر : 209499
  • 26 دی 1402 - 10:05
۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار مشمول کالابرگ الکترونیکی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: 487 هزار و 93 خانوار مشمول استفاده از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در استان همدان هستند.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» از آخرین وضعیت آمار مشمولین طرح کالا برگ الکترونیکی در سطح استان همدان خبر داد و افزود: از مجموع جمعیت ۱ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۱۸ نفر جمعیت استان، شامل ۶۱۸ هزار و ۶۸۶ خانوار، جمعا ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۸۴ نفر شامل ۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار مشمول استفاده از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در استان همدان هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در استان همدان به اجرا گذاشته شد، اظهار کرد: طرح ملی کالا برگ الکترونیکی از ابتدای سال ۱۴۰۲توسط دولت سیزدهم با هدفمندی پرداخت یارانه ها، مدیریت بازار، کنترل تورم، تامین فاصله تورمی کالاهای اساسی، کمک به تغذیه اقشار کم درآمد در راستای سیاست‌های رفاهی دولت در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی ادامه داد: مرحله اول طرح از خرداد ماه آغاز شد که دهک‌های یک و دو سه مورد هدف اجرای این طرح بودند و با افزایش ۸۰ هزار تومان به مبلغ یارانه این خانوارها انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه در مرحله دوم ۸۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، گفت: دهک‌های یک و دو و سه که ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های ۴ الی ۷ که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کردند با ۱۲۰ هزار تومان افزایش یارانه مواجه می‌شدند به شرط اینکه ۵۰ درصد از یارانه اصلی خودشان را الکترونیکی خرید کرده باشند.

شعبانی افزود: دهک‌های ۱ الی ۳ ، خانوار هایی که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند شامل ۵۸۰ هزار و ۴۶۰ نفر، معادل ۲۲۲ هزارو ۱۲۹ خانوار و دهک‌های ۴ الی ۷  خانوارهایی که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند شامل ۸۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر با ۲۶۴ هزارو ۹۶۴ خانوار هستند.

وی تاکید کرد: بلافاصله بعد از ۵۰ درصد خرید، ۱۲۰هزار تومان به ازای هر نفر به مبلغ یارانه اضافه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان افزود: قیمت خرید کالا به صورت الکترونیک با قیمت قبل محاسبه می‌شود که یکی از محاسن طرح ملی کالابرگ الکترونیکی است.

شعبانی با اشاره به خاصیت ضد تورمی بودن طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: انجام خرید‌های الکترونیکی و خود داری از خرید نقدی یک عامل خود کنترلی برای نقدینگی است.

وی ادامه داد: زمانی که کنترل نقدینگی صورت بگیرد در تورم هم تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تاکید کرد: این طرح به نفع قشر کم درآمد است و به موازات خرید، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.

 

انتهای خبر/ب

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209499
  • دیدگاه‌ها برای ۴۸۷ هزار و ۹۳ خانوار مشمول کالابرگ الکترونیکی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.