• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها:

۴۴ هزار نفر تحت غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی قرار گرفتند

  • کد خبر : 208517
  • 14 دی 1402 - 8:08
۴۴ هزار نفر تحت غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی قرار گرفتند
کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: ۴۴ هزار نفر تا امروز تحت غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی قرار گرفتند.

حجت الله حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» افزود: مداخلات تخصصی برای نیازمندان رایگان و برای سایر اقشار با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی و بینایی کودکان سه تا شش سال از جمله برنامه پیشگیرانه ارتقایی سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: برنامه بینایی از دهه ۷۰ و غربالگری شنوایی از دهه ۹۰ شروع به فعالیت کرده است.

حاتمی ادامه داد: سن غربالگری ۳ تا ۶ سالگی است زیرا در این بازه سنی ورود به اختلالات قابل شناسایی و پیشگیری است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها با بیان اینکه جامعه هدف ما تمام کودکان ۳ تا ۶ سال هستند که هر ساله باید یک نوبت غربالگری انجام دهند، تاکید کرد: سلامت کودک در یک نوبت به معنای تضمین سلامت نیست و ضروری است که سه سال متوالی در پایگاه‌های سنجش غربال شوند.

حاتمی افزود: پذیرش در غربالگری بهزیستی مخصوص گروه هدف خاصی نیست و تمام کودکان ۳ تا ۶ سال را پذیرش می کنند.

وی ادامه داد: تمام خانواده هایی که فرزندان ۳ تا ۶ سال دارند می توانند از خدمات شنوایی سنجی و بینایی سنجی بهره مند شوند و در پایگاه های غربالگری بهزیستی هزینه‌های پایین تر از تعرفه دولتی دریافت می‌شود.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها تعرفه بینایی سنجی را ۱۵ هزار تومان و هزینه شنوایی سنجی را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و اذعان داشت: این مبالغ برای نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کاملا رایگان است.

حاتمی ادامه داد: کودکان در صورت تشخیص به اختلالات بینایی، کم بینایی، کم شنوایی یا ناشنوای به مداخله تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شوند و به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز به عینک و حراجی به افراد تحت پوشش کمیته و بهزیست و دهک‌های پایین جامعه کمک هزینه عینک و عمل جراحی داده می‌شود.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها با اشاره به ۵۵ پایگاه غربالگری گفت: پایگاه غربالگری در همدان همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت۱۶ الی ۲۰ در بهزیستی همدان واقع در پل نیازمند آماده ارائه خدمات هستند.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208517
  • دیدگاه‌ها برای ۴۴ هزار نفر تحت غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی قرار گرفتند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.