• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

۱۵۸۰ نفر از بسیجیان بهاری برای مقابله با کرونا سازماندهی شده اند

  • کد خبر : 57445
  • 13 فروردین 1399 - 10:00
۱۵۸۰ نفر از بسیجیان بهاری برای مقابله با کرونا سازماندهی شده اند

مهدی هندی از آموزش و سازماندهی ۱۵۸۰ نفر از بسیجیان شهرستان بهار در مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: این افراد در بخش هایی همچون توزیع اقلام بهداشتی و غذایی، گندزدایی معابر و طرح غربالگری سلامت فعال هستند. به گزارش عصر همدان؛ این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم […]

مهدی هندی از آموزش و سازماندهی ۱۵۸۰ نفر از بسیجیان شهرستان بهار در مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: این افراد در بخش هایی همچون توزیع اقلام بهداشتی و غذایی، گندزدایی معابر و طرح غربالگری سلامت فعال هستند.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم و می بینیم که گروه های مختلف مردمی در این باره تشکیل  شده و سعی در مقابله با این بیماری دارند

بسیج مردمی در این باره نقش مهمی داشته و شاهدیم که نیروهای بسیجی مجاهدانه پا در این میدان گذاشته و با انجام فعالیت های مختلف سعی در مقابله با این بیماری دارند.

در این باره گفتگویی با فرمانده سپاه ناحیه بهار داشتیم و از اقدامات بسیج شهرستان بهار در این زمینه جویا شدیم.

سرهنگ مهدی هندی ورکانه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خوشحالیم که سپاه و بسیج نه‌تنها در تامین امنیت بلکه در همه حوزه ها از جمله تأمین سلامت مردم شهرستان نیز نقش آفرینی می کند.

وی به اهم فعالیت های بسیج در مقابله با بیماری کرونا در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار بسته غذایی معیشتی شامل بسته های به مبلغ ۱۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومانی بین افرادی که شغلشان به لحاظ شیوع بیماری آسیب دیده و  ۲ هزار بسته بهداشتی شامل محلول دستکش و مواد ضد عفونی بین همشهریان توزیع شده است.

هندی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی ۶۸ روستا و کل شهرهای شهرستان از معابر گرفته تا دستگاههای عابر بانک توسط بسیجیان انجام شده است.

فرمانده سپاه بهار همچنین گفت: هزار و ۵۸۰ نفر از بسیجیان سازماندهی شده و آموزش داده شده اند تا در گروه های مختلف همچون توزیع بسته های بهداشتی، گندزدایی معابر و غربالگری سلامت شهرستان به کار گیری شوند.

هندی تعداد بسیجیان معرفی شده به شبکه بهداشت جهت طرح غربالگری سلامت را ۱۰۸ نفر برشمرد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد ۱۲ نفر از بسیجیان برای ایست بازرسی ورودی های شهرها معرفی شده و ۳۰ نفر از بسیجیان در روز طبیعت در مناطق روستایی گردشگر پذیر مستقر شده اند تا از ورود مسافران و گردشگران به این مناطق در روز طبیعت جلوگیری کنند.

هندی همچنین گفت: چندین کارگاه تولید ماسک و گان پرستاری در سطح شهرستان توسط بسیجیان راه اندازی شده که در آنها روزانه ۲۰۰۰ عدد ماسک و  ۵۰ لباس گان تولید می شود.

وی به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان بهار قبل از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: قرارگاه در هر ۴۸ ساعت در شهرستان جلسه داشته و شرایط این بیماری در شهرستان بررسی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=57445
  • دیدگاه‌ها برای ۱۵۸۰ نفر از بسیجیان بهاری برای مقابله با کرونا سازماندهی شده اند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.