• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2

۱۵۰۰ شهر با تنش آبی رو به رو هستند/ پیگیری تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه فاضلاب شهری ملایر/ برنامه ریزی مدون برای جلوگیری از قطع آب در کشور انجام می‌شود

  • کد خبر : 169975
  • 19 آبان 1401 - 14:18
۱۵۰۰ شهر با تنش آبی رو به رو هستند/  پیگیری تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه فاضلاب شهری ملایر/ برنامه ریزی مدون برای جلوگیری از قطع آب در کشور انجام می‌شود

  معاون وزیر نیرو گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب در کشور را در عهده دار است و پروژه های ویژه ای در سراسر کشور در این راستا در حال انجام است و پروژه های مانند همدان به صورت ویژه تر پیگیری شده است. به گزارش عصر همدان؛ اتابک جعفری لور […]

 

معاون وزیر نیرو گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب در کشور را در عهده دار است و پروژه های ویژه ای در سراسر کشور در این راستا در حال انجام است و پروژه های مانند همدان به صورت ویژه تر پیگیری شده است.

به گزارش عصر همدان؛ اتابک جعفری لور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش های آبی در کشور اظهار کرد: اقدامات و برنامه های موثری برای رفع تنش‌های آب در سطح کشور و بخصوص در شهر همدان انجام شد و باید مجدداً از مشکلات پیش آمده برای مردم همدان خواهی کنم.

وی گفت: با توجه به کاهش بارش در سال های اخیر برنامه های مدونی برای رفع تنش های آبی در سطح کشور انجام شده و در طی سال ۱۵۰۰ شهر در کشور با تنش آبی مواجه هستند که به دنبال مدیریت برای جلوگیری از قطع آب آنها هستیم.

جعفری با بیان اینکه مشکلات پیش آمده برای شهر همدان خارج از اراده بود، بیان کرد: هرچند باید اقداماتی از قبل برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام می شد، اما تلاش شد در کمترین زمان ممکن این مشکل حل شود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان متولی آب در کشور و همچنین متولیان سایر ارگان‌هایی خدمات رسان وظیفه داریم نهایت توان خود را برای خدمت به مردم به کار بگیریم و باید همیشه بدانیم که ما خادمان مردم هستیم.

معاون وزیر نیرو گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب در کشور را در عهده دار است و پروژه های ویژه ای در سراسر کشور در این راستا در حال انجام است و پروژه های مانند همدان به صورت ویژه تر پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه بیست هزار روستا در سطح کشور به صورت کامل عملیات آبرسانی در آنها انجام نشده است، تصریح کرد: ۱۰ هزار روستا در غالب پروژه محرومیت زدایی که ۷ هزار و یکصد روستای آن توسط سپاه پاسداران و سه هزار روستا نیز توسط بخش خصوصی و خیرین در دو سال آینده آبرسانی می شوند.

وی گفت: عملیات آبرسانی در ۱۰ هزار روستای باقی مانده نیز از سال آینده آغاز شده و تا پایان دولت مشکل آبزسانی تمامی این روستاها حل می‌شود.

جعفری با اشاره به پروژه های شهرستان ملایر بیان کرد: پروژه انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر در فاز نخست اجرا شده و فاز ۲ پروژه جزوه برنامه های در دست اقدام این شرکت است.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در شهرستان مربوط به بحث تکمیل فاضلاب شهری ملایر است و در راستای حل این مشکل ۷۵ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای تکمیل این پروژه تصویب شده است که و تلاش می‌شود که این میزان تا ۱۵۰ میلیارد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به این پروژه همچنین ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که به تلاش می شود به صورت کامل اختصاص باید و با ورود بخش خصوصی اجرای آن به سرعت انجام و به اتمام برسد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169975
  • دیدگاه‌ها برای ۱۵۰۰ شهر با تنش آبی رو به رو هستند/ پیگیری تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه فاضلاب شهری ملایر/ برنامه ریزی مدون برای جلوگیری از قطع آب در کشور انجام می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.