• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

یک پل و صدها وعده پوچ افتتاح

  • کد خبر : 23936
  • 09 مهر 1398 - 8:34
یک پل و صدها وعده پوچ افتتاح

بیش از سه سال است که از شروع عملیات اجرایی پل شهید همدانی می گذرد و هر از چند گاهی مدیران شهری با وعده های پوچ و غیر کارشناسی امید را در دل مردم شهر زنده می کنند اما دیری نمی پاید که این امید به یاس تبدیل می شود   به گزارش عصر همدان؛ […]

بیش از سه سال است که از شروع عملیات اجرایی پل شهید همدانی می گذرد و هر از چند گاهی مدیران شهری با وعده های پوچ و غیر کارشناسی امید را در دل مردم شهر زنده می کنند اما دیری نمی پاید که این امید به یاس تبدیل می شود

 

به گزارش عصر همدان؛ شهریور هم تمام شد اما پل شهید همدانی تمام نشد!. بیش از سه سال است که از شروع عملیات اجرایی پل شهید همدانی می گذرد و هر از چند گاهی مدیران شهری با وعده های پوچ و غیر کارشناسی امید را در دل مردم شهر زنده می کنند اما دیری نمی پاید که این امید به یاس تبدیل می شود و چیزی که برای مردم شهر می ماند ترافیک سنگین و هرج و مرج و آشفتگی است.

یک روز با پرستیژ تمام در برابر رسانه ها از افتتاح پل شهید همدانی تا آخر شهریور خبر می دهند روز دیگر از افتتاح آن در ماهه آینده خبر می دهند اما کدام ماه و کدام آینده الله اعلم!

روزی از اعضای شورای شهر صدای افتتاح بلند می شود اما صداهای متناقض و غیر کارشناسی که یک عضو ماه آینده را زمان افتتاح اعلام می کند دیگری آخر سال را !

بعد از پایان موعد مقرر و اعلامی که پل به بهره برادری نمی رسد بحث اعتبار را علم می کنند و تحریم! چه خوب است تحریم که می تواند توجیه خیلی از مسائل و ناتوانی و ناکارآمدی ما باشد!

اما چرا پل شهید همدانی که بیش از سه سال است سیمای شهر را به هم ریخته و آشفتگی هایی را ایجاد کرده اتمام شدنی نیست؟ این پل بالاخره چه زمانی تکمیل و افتتاح می شود تا مردم روی خوش نظم و انظباط شهری را ببینند؟

در همین رابطه با عضو شورای شهر و رئیس شورای شهر همدان از زمان افتتاح این پروژه و دلایل طولانی تر شدن این پروژه گفتگویی را انجام دادیم.

لاین یک پل شهید همدانی ماه دیگر تکمیل می شود

کامران گردان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با اشاره به روند عملیات عمرانی پل شهید همدانی اظهار داشت: بر روی پل شهید همدانی فعالیت هایی در حال انجام است و اعتبار این پل در جای خود و مخصوص خودش است و از نظر اعتبار مشکلی نداریم.

وی افزود: یک ماه آینده از پل شهید همدانی خبر های خوبی خواهید شنید و به دلیل اینکه در بحث واردات مواد و مصالح برای این پل مشکلاتی وجود داشت افتتاح این پل در شهریور انجام نمی شود.

رئیس شورای شهر همدان در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر مشکلاتی در این پروژه وجود دارد تاکید کرد: به خاطر مصالح وارداتی برای این پل یک سری مشکلات وجود داشت که این مسائل حل و برطرف شد، فعلا مشکلی وجود ندارد و فقط به زمان نیاز داریم تا پل تکمیل شود.

گردان با بیان اینکه که الان این پل قالب بندی هم شده است عنوان کرد: در چند روز آینده تمام اجزای پل به هم وصل می شود و فاز یک این طرح تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شهردار گفته بود که آخر شهریور پل افتتاح می شود اما من همان زمان گفتم که این طرح به اواخر شهریور نمی‌رسد و پیش‌بینی من این بود که پل در دو ماه دیگر تکمیل می شود.

رئیس شورای شهر همدان قبل تر در گفتگو با عصر همدان گفته بود شهرداری زمان افتتاح طبقه اول پل را شهریور ماه اعلام کرده است اما به اعتقاد من در شهریور ماه به پایان نمی‌رسد و پروژه تا مهر ماه به طول می‌انجامد.

به نظرم لاین یک پل شهید همدانی در دهه فجر تکمیل و افتتاح می شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت های غیر ضرور در سطح شهر بیشتر شده و پل شهید همدانی که اولویت اصلی شهر است چندین ساله که به بهره برادری نرسیده است گفت:  نمی شود تمام اهتمام خود را برای پروژه‌ای که اولویت اول است صرف و از دیگر پروژه ها صرف نظر کنیم

علی رحیمی فر افزود: پروژه هایی که در سطح شهر دیده می شوند پروژه های روزمره هستند و این پروژه‌ها را به خاطر تکمیل نشدن و اتمام یک پروژه های اولویت‌دار مثل پل شهید همدانی نمی شود تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه پل شهید همدانی فقط با پول تمام تکمیل نمی شود تاکید کرد: پروژه پل شهید همدانی یک فرآیند اجرایی دارد و زمان نیاز دارد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه پروژه ها را در یک بازه زمانی ۳۶ تا ۴۰ ماه تعریف می کنند عنوان کرد: در این بازی زمانی باید اعتبار مورد نیاز تامین شود و به خاطر اینکه این اعتبار در این بازه زمانی تامین نمی‌شود مشکلاتی برای پروژه ها پیش می آید. بیش از سه سال است که بر روی پروژه پل شهید همدانی کار انجام می‌شود.

علی رحیمی فر در پاسخ به این پرسش که آشفتگی و بی انظباطی در چراغ قرمز چه زمانی سامان پیدا می کند بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال با تکمیل و افتتاح این پل بخش قابل توجهی از ترافیک و آشفتگی این منطقه برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که پل شهید همدانی چه زمانی تکمیل و افتتاح می‌شود تصریح کرد شهردار که افتتاح لاین ۱ پل شهید همدانی را از اواخر شهریور اعلام کرده بود اما به شهریور نرسید و به نظر من تا پایان سال بلکه در دهه فجر به توان یک لاین آن را افتتاح کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به گفته های متناقض اعضای شورای شهر چیزی که عیان است مشخص نبودن برنامه و راهبرد برای شروع و اتمام پروژه هاست و پل شهید همدانی که بیش از سه سال در حال فعالیت است جدا از دیگر پروژه های در سطح شهر نیست . انظباطی در چراغ قرمز چه زمانی سامان پیدا می کند بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال با تکمیل و افتتاح این پل بخش قابل توجهی از ترافیک و آشفتگی این منطقه برطرف شود.

اظهارات متناقض مدیران شهری در زمان افتتاح نشانگر بی برنامه گی و غیر کارشناسی بودن آن است که امید است متولیان و مدیران شهری اعم از شورای شهر و شهرداری با بررسی کارشناسی، فنی و مسئولانه یک زمان مشخصی را برای افتتاح این پل اعلام کنند تا مردم را از بلاتکلیفی و شهر را از آشفتگی نجات دهند.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=23936
  • دیدگاه‌ها برای یک پل و صدها وعده پوچ افتتاح بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.