• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
3
مسئول بسیج سازندگی همدان تاکید کرد:

یکی از آرمان‌های نظام اسلامی عدالت محوری است

  • کد خبر : 205102
  • 02 آذر 1402 - 8:47
یکی از آرمان‌های نظام اسلامی عدالت محوری است
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع)، استان همدان گفت: حمایت از محرومین در راستای عدالت اجتماعی تحقق پیدا می‌کند و این یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

علی قراباغی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیل «عصر همدان» اظهار داشت: همانطور که از نام بسیج پیداست، بسیج، برای حمایت از اقشار محروم و مستضعفین تشکیل شده است.

وی افزود: حمایت از محرومین در راستای عدالت اجتماعی تحقق پیدا می‌کند و این یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

مسئول بسیج سازندگی همدان با اشاره به منظومه فکری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری پررنگ‌ترین موضوع در بسیج حمایت از محرومین است، ادامه داد: قانون بسیج حمایت از اقشار ضعیف جامعه است.

قراباغی به چگونگی و میزان رضایت از عملکرد بسیج، اشاره کرد و گفت: در این هفته از بیش‌از ۱۰۰۰ پروژه رونمایی شد که تماماً در مناطق محروم انجام شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی همدان ادامه داد: هیچکدام از این پروژه‌ها در مرکز شهر و مناطق برخوردار انجام نشده بلکه در حاشیه شهر، مناطق روستایی و عمدتاً روستاهای محروم انجام شده‌اند، حتی پروژه‌های سوخته‌ای که شهرداری برای مناطق برخوردار به ما پیشنهاد می‌دهد، برای ما جذابیّتی نداشته و به‌هیچ عنوان انجام نمی‌دهیم.

قراباغی با بیان اینکه پروژه‌های رایگان این سازمان به‌شکل عام‌المنفعه در روستاهای محروم انجام می‌شود، اذعان داشت: در واقع این کارها عدالت محور بودن این تشکل را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های راهسازی، احیای قنوات در روستاها، آبخیزداری، مسکن محرومین، آبرسانی آب شرب از جمله طرح‌هایی است که در روستاهای دورافتاده و محروم انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی همدان در حوزه کمک به اشتغال محرومان گفت: یکی دیگر از کارهای سازمان بسیج آموزش و توانمندسازی افراد برای در دست گرفتن شغل مناسب است، در سال گذشته این اختیار را داشتیم که از تسهیلات درنظرگرفته، وام کارفرمایی هم پرداخت کنیم.

قراباغی افزود: تاکید ما بر گسترش و راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی است که در آن هرکسی مالک سود دسترنج خود باشد.

وی با تاکید براینکه یکی از عملکردهای این سازمان که جای بررسی دارد، خاطرنشان کرد: حتی یک نفر از افرادی که وام کارفرمائی را دریافت کرده‌اند تا به امروز پرداختی نداشته است.

مسئول بسیج سازندگی همدان در پایان یادآور شد: سال گذشته ۱۹۷ میلیارد تومان وام اشتغال برای بیش از ۲۰۰۰ نفر پرداخت شده که میانگین این تسهیلات برای هر فردی به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد که در این طرح حتی یک مورد هم وام کارفرمائی نبوده و این همان تحقق عدالت اجتماعی است.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205102
  • دیدگاه‌ها برای یکی از آرمان‌های نظام اسلامی عدالت محوری است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.