• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
با خواص بی‌نظیر گیاه نسترن بیشتر آشنا شوید؛

گیاه نسترن بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی

  • کد خبر : 221746
  • 23 مرداد 1403 - 7:56
گیاه نسترن بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی
کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه گیاه نسترن برای افرادی که زیاد سرما می‌خورند و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مفید است، گفت: این گیاه در بهبود آنفولانزا نیز تأثیر دارد و مملو از ویتامین ث است.

میلاد ذهبی در گفتگو با خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با اشاره به خواص بی‌نظیر گیاه نسترن، گفت: گیاه نسترن از خانواده گل رُز و یا گل محمدی است که به آن نسترن یا گل رُز وحشی نیز می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه گیاه نسترن در طبیعت اطرافمان وجود دارد، افزود: این گیاه دارای میوه‌هایی است که قسمت اصلی گیاه نسترن هستند و کاربرد دارویی دارند.

کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: در اصل ته‌مانده کلاله نسترن که قرمز رنگ است قسمت اصلی گیاه بوده و اگر به صورت دمنوش مصرف شود دارای طعمی ترش مزه است.

ذهبی با بیان اینکه این گیاه دارای ویتامین ث بالایی است، عنوان کرد: یکبار مصرف کردن این دمنوش برابری می‌کند با خوردن چند پرتقال در نتیجه برای بدن بسیار مفید است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که حساسیت و آلرژی فصلی دارند باید از خوردن این گیاه بپرهیزند، گفت: مصرف گیاه نسترن باید زیر نظر پزشک باشد و اگر فردی با مصرف آن دچار خارش گلو، سرفه و عطسه شد باید مصرف را قطع کند.

کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه مصرف گیاه نسترن برای مادران شیرده و باردار مجاز نیست، افزود: همچنین کودکان زیر هفت سال نیز نباید از این دمنوش گیاهی استفاده کنند.

ذهبی با بیان اینکه در مجموع هفته‌ای یک الی ۲ مرتبه می‌شود از این دمنوش استفاده کرد، تصریح کرد: مصرف بیشتر دمنوش باید با نظر پزشک یا مشاور تخصصی باشد.

وی خاطرنشان کرد: این گیاه برای افرادی که زیاد سرما می‌خورند و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مفید است و در بهبود آنفولانزا نیز تأثیر دارد.

کارشناس گیاهان دارویی در پایان گفت: بهتر است که دانه‌های گیاه نسترن را به صورت سالم دَم کنید و از شکستن آن هنگام دَم کردن بپرهیزید چراکه داخل این دانه پره‌هایی وجود دارد که موجب حساسیت می‌‌شود.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221746
  • دیدگاه‌ها برای گیاه نسترن بهترین داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.