• امروز : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 12 October - 2024
0

گلزار شهدای همدان آماده پذیرایی از زائران نیست

  • کد خبر : 225373
  • 21 مهر 1403 - 11:36
گلزار شهدای همدان آماده پذیرایی از زائران نیست
گلزار شهدای همدان، این روزها یکی از مقاصد اصلی زائران راهیان‌نور است که به دلیل عدم مدیریت با مشکلاتی در پذیرایی از زائران روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان همدان با بیان اینکه استان همدان از لحاظ تاریخی از همه‌ بخش‌های گوناگون تمدن‌خیز کشور جلوتر است، و همچنین فرموند همدان در ماجرای عظیم انقلاب و دفاع مقدس، بر افتخارات خود افزود.

مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به بزرگ مردان همدان عنوان کرد: شهید سردار حسین همدانی، شهید علی خوش‌لفظ، شهید میرزامحمّد سلگی، شهدای مدافع حرم که از این استان رفتند شخصیّت‌ها یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند و برجسته می‌کنند.

سال‌ها قبل مقام معظم رهبری همدان را دارالمومنین و دارالمجاهدین نامید و مزار شهید همدانی به شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین معنویت بیشتری بخشیده است.

۹ سال از شهادت شهید همدانی می‌گذرد با توجه به اینکه ایشان در تهران گیلان و برخی نقاط ایران خدمت کرده است گلزار شهدای همدان خواستگاه عاشقان شهدا و دوستداران شهید همدانی است.

هر ساله سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی مردم قدرشناس و شهید پرور ایران به بهانه سالگرد این مرد بزرگ و برای قدردانی از زحمات چندین ساله شهید همدانی به زیارت مزارش می‌آیند.

امسال با توجه به اتفاقات اخیر مراسمات از قبل تدارک دیده شده کنسل شد اما شاهد حضور عاشقان این مرد خدایی برای زیارت مزار ایشان به همدان هستیم.

از طرفی با شروع اعزام اردوی راهیان نور غرب و قرار گرفتن همدان در مسیر اردوی راهیان نور غرب و کرمانشاه قرار دارد زائرانی که مقصد آن‌ها بازی‌دراز و عملیات مرصاد است به بهانه مزار شهید همدانی توقفی در گلزار شهدای همدان دارند.

در طی روزهای اخیر حضور عاشقان و دلدادگان شهدا و دانشجویان زائر راهیان نور در گلزار شهدای همدان توقفی دارند و اما گلزار شهدای همدان آماده پذیرایی این زائران جان باخته عاشق نیست،
باز نبودن سرویس‌های بهداشتی و حسینیه گلزار شهدا جهت استراحت و اقامه نماز زیبنده شهر دارالمومنین همدان نیست.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه بارها به مسئولین استان اعلام کردیم اگر مهمانی به گلزار شهدا دعوت می‌کنند از قبل به ما هم بگویند تا درب حسینیه و سرویس بهداشتی را باز کنیم تا مورد استفاده زائرین قبور شهدا قرار بگیرد، اظهار کرد: با باز گذاشتن دائمی سرویس‌های بهداشتی شیرآلات آن به سرقت می‌رود به ناچار درب آن‌ها را می‌بندیم.

وی از حضور میهمانان و زائرین گلزار شهدا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به مسئول گلزار شهدا اعلام می‌کنیم که در طی این روزها سرویس بهداشتی و حسینیه گلزار شهدا را جهت استفاده مسافرین باز کنند.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.