• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

گرمازدگی و مشکلات گوارشی، شایع ترین بیماری های روزهای گرم تابستان

  • کد خبر : 155890
  • 29 خرداد 1401 - 8:54
گرمازدگی و مشکلات گوارشی، شایع ترین بیماری های روزهای گرم تابستان

اختلالات گوارشی نظیر شکم درد، اسهال و استفراغ همراه با بی حالی از بیماری های شایع این روزهای گرم سال است که در کودکان و سالمندان و افراد آسیب پذیر بیشتر است. به گزارش عصر همدان؛ با نزدیک شدن به فصل تابستان و روزهای گرم و بالا رفتن درجه هوا، گرمازدگی و بیماری های گوارشی […]

اختلالات گوارشی نظیر شکم درد، اسهال و استفراغ همراه با بی حالی از بیماری های شایع این روزهای گرم سال است که در کودکان و سالمندان و افراد آسیب پذیر بیشتر است.

به گزارش عصر همدان؛ با نزدیک شدن به فصل تابستان و روزهای گرم و بالا رفتن درجه هوا، گرمازدگی و بیماری های گوارشی شدت می یابد.

یکی از پزشکان اورژانس بیمارستان بعث همدان در باره گرمازدگی گفت: گرمازدگی؛ عدم توانایی بدن در دفع گرما و افزایش دمای درون بدن به حدود چهل درجه سانتی‌گراد است که به علت فعالیت شدید یا گرمای هوا ایجاد می‌شود.

وی افزود: به عبارت دیگر گرمازدگی به هم خوردن تعادل در مکانیسم‌های تنظیم دمایی بدن است و تولید گرما در بدن، بعلت افزایش شدید حرارت محیط و ناتوانی در دفع حرارت ایجاد شده بوده که باعث گرمازدگی می‌شود.

این پزشک گفت: گرمازدگی با علائم؛ افزایش دمای بدن،سردرد و سرگیجه، منگی و بدحالی، بی‌اشتهایی و تشنگی بسیار همراه است که این علائم در کودکان و افراد آسیب پذیر با شدت بیشتر است.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی در این روزهای گرم، مقدار زیادی آب خنک بنوشید، در ساعات گرم روز از بیرون رفتن از منزل و محل کار و در معرض مستقیم تابش نور خورشید پرهیز نمایید، دوش آب سرد بگیرید و از لباس های با رنگ روشن و راحت استفاده نمایید.

پزشک اورژانس بیمارستان بعثت درباره بیماری های گوارشی در روزهای گرم تابستان گفت: اختلالات گوارشی نظیر شکم درد، اسهال و استفراغ همراه با بی حالی از بیماری های شایع این روزهای گرم سال است که در کودکان و سالمندان و افراد آسیب پذیر بیشتر است.

وی افزود: افراد از خوردن میوه های شسته نشده در باغات و منازل خودداری نمایند، برای شست و شوی کامل سبزیجات از مواد ضد عفونی استفاده نمایند و در طول روز نیز به دفعات آب بنوشند.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155890
  • دیدگاه‌ها برای گرمازدگی و مشکلات گوارشی، شایع ترین بیماری های روزهای گرم تابستان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.