• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

کلنگ زنی مسکن ملی همدان در چند روز آینده

  • کد خبر : 186484
  • 21 خرداد 1402 - 9:18
کلنگ زنی مسکن ملی همدان در چند روز آینده
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، عنوان کرد: در حال حاضر برای ۱۸ هزار واحد مسکن بطور قطعی زمین تامین شده است و تا چند روز آینده به محض صدور پروانه، کلنگ زنی و عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی آغاز خواهد شد.

به گزارش عصر همدان؛ یکی از شعارها و وعده‌های انتخاباتی رئیسی در دولت سیزدهم ساخت و تحویل یک میلیون مسکن در سال بود این در حالیست که با گذشت یک سال و نیم از عمر دولت هنوز نهضت مسکن ملی در شهر همدان کلنگ زنی هم نشده است.

با  نگاهی کوتاه بر بازار مسکن، متوجه رکود شدید همراه با افزایش کذایی و روزانه قیمت زمین و مسکن و به دنبال آن پرواز اجاره‌بها که طی یک روند مستمر، حتی در دوره ثبات نسبی قیمت مسکن نیز ادامه داشته که این معضل مستاجران را با شرایط بحرانی روبه‌رو کرده است چنانچه دسترسی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد را به مسکن دشوار و گاهی غیر ممکن ساخته است، می‌شویم.

بررسی میدانی حکایت از آن دارد که هزینه اجاره یک واحد آپارتمان نقلی در پایین شهر با حداقل امکانات و دستمزد برای قشر کم درآمد به هیچ وجه همخوانی نداشته و متاسفانه این امر باعث افزایش بی‌خانمان‌ها در سطح شهر می‌گردد.

سالهاست مسئولان وعده‌های غیر عملیاتی برای کنترل بازار مسکن می‌دهند و مردم هم با اعتماد بر گفته‌های آنها و با انتظار روزهای بدون دغدغه‌ی فراهم کردن نیازهای اساسی و اولیه زندگی گذران عمر می‌کنند.

به گزارش عصر‌ همدان و در پی شکایات عده‌ی زیادی از شهروندان از گرانی سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بها خبرنگار ما برآن شد تا در خصوص ساخت مسکن ملی که می‌تواند  بزرگترین عامل کاهش عطش قیمت زمین مسکن در شهر باشد با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفتگویی داشته باشد.

اسداللهی در این خصوص گفت: هیچ جواب قانع کننده‌ای برای بحث عقب ماندگی استان از لحاظ ساخت مسکن نسبت به استان‌های دیگر نداریم. وی تصریح کرد: دولت  در استان همدان زمین مناسب برای امر مسکن ندارد این درحالیست که باید در عرض ۴ سال حدود ۴۴ هزار واحد مسکن حمایتی ساخته و به مردم تحویل داده شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر برای ۱۸ هزار واحد مسکن بطور قطعی زمین تامین شده است و تا چند روز آینده به محض صدور پروانه، کلنگ زنی و عملیات اجرایی ساختمانی آغاز خواهد شد.

اسداللهی اذعان داشت: شهرک اکباتانا(حورا) با ۱۱۳۰ هکتار زمین هم مصوب و مقدمات کار در این منطقه انجام شده است که بایستی مدیریت شهرهای جدید کار را زودتر شروع کنند؛ این پروژه  ظرفیت ۲۴ هزار واحد مسکونی دارد.

وی یادآور شد: در شهرستانهای ملایر  ۴۲۰ هکتار، سرکان ۵۰ هکتار و اسداباد ۳۳ هکتار زمین نیز در حال الحاق  به محدوده، جهت نهضت مسکن ملی هستیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی عقب ماندگی شهر همدان در بحث ساخت مسکن ملی تامین زمین است، عنوان کرد:  متاسفانه در این ۲۰ سال اخیر اقدامی در این راستا نگردیده بود که این موضوع ما را نسبت به استان‌های دیگر خیلی عقب انداخت اما با این وجود اطمینان خاطر می‌دهیم که در این راستا خدمتگزاران شما در دولت سیزدهم  با تمام توان پیگیر پیشبرد امور در استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان هستند.

حال انتظار ما از مسئولین برای جلوگیری از  معضل گرانی‌های سرسام آور زمین و مسکن اتخاذ تدابیری در جهت مهار تورم و همچنین بازار از هم گسیخته مسکن است چراکه اگر وعده کلنگ زنی مسکن هم تحقق یافته و عملیاتی شود چند سالی طول میکشد تا به ثمر بنشیند پس بنابراین می‌طلبد مسئولین در وهله نخست با نظارت جدی در انجام معاملات موجر و مستاجر و  کنترل تورم عمومی که روی تورم مسکن و به ویژه تورم اجاره‌بها اثر مستقیم دارد، از معضلات جدی تر در این زمینه جلوگیری نمایند.

 

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186484
  • دیدگاه‌ها برای کلنگ زنی مسکن ملی همدان در چند روز آینده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.