• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
6
با حضور رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور:

کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» رونمایی می‌شود

  • کد خبر : 205021
  • 01 آذر 1402 - 9:33
کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» رونمایی می‌شود
فرمانده سپاه نهاوند گفت: کتاب ارزشمند و غنی «نهاوند در انقلاب اسلامی» با حضور رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور به مناسبت هفته بسیج رونمایی خواهد شد.

علی مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: در هفته بسیج امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی تدارک دیده‌شده که بخشی انجام‌شده و در روزهای آینده نیز بخشی دیگر از این برنامه‌ها اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در این هفته چند جلد کتاب مرتبط با انقلاب اسلامی و بسیج رونمایی می‌شود.
مختاری بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: روز شنبه کتاب فاخر و ارزشمند نهاوند در انقلاب اسلامی با حضور و سخنرانی دکتر محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور رونمایی می‌شود.
فرمانده سپاه نهاوند افزود: این مراسم روز شنبه چهار آذر از ساعت ۹ صبح در کانون شهید باهنر آغاز و از شبکه‌های سیما استانی و سراسری پخش می‌شود.
وی بیان داشت: از اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به کتاب دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کرده و با این کتاب بسیار خوب و پرمحتوا آشنا شوند.
مختاری گفت: کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» در پنج فصل به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است.
وی ادامه داد: از نکات قابل‌توجه در خصوص این کتاب، این است که این اثر به نحوی دانشنامه اماکن، افراد، رویدادها و … ۱۰۰ سال اخیر نهاوند شمرده می‌شود و در این اثر به تحولات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به‌موازات تحولات سیاسی پرداخته‌شده است.
نویسندگان کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» آقایان علی و فرشید جعفری است و پژوهش، تحقیق و انتشار این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای حاصل پنج سال تلاش آن‌ها است.
این کتاب در پنج فصل با عناوین تحولات نهاوند از شکل‌گیری رژیم پهلوی تا اوایل دهه ۱۳۵۰، زمینه‌ها و پیامدهای شکل‌گیری گروه ابوذر نهاوند، واکاوی حوادث نهاوند از شهادت ۶ عضو کادر مرکزی گروه ابوذر تا پایان سال ۱۳۵۶، گام‌به‌گام تا پیروزی (حوادث نهاوند در سال ۱۳۵۷) و نتیجه‌گیری، تنظیم و چاپ‌شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205021
  • دیدگاه‌ها برای کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» رونمایی می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.