• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

کاهش چشمگیر سرانه مطالعه در کشور زیر سایه افزایش قیمت کاغذ

  • کد خبر : 109027
  • 19 فروردین 1400 - 10:34
کاهش چشمگیر سرانه مطالعه در کشور زیر سایه افزایش قیمت کاغذ

افزایش قیمت کاغذ در سال ۹۹ با تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی شروع شد. به گزارش عصر همدان؛ افزایش قیمت کاغذ در سال ۹۹ با تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی شروع شد. بازاری که به گفته احمد شریفیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا پیش‌بینی می‌شد در سال […]

افزایش قیمت کاغذ در سال ۹۹ با تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی شروع شد.

به گزارش عصر همدان؛ افزایش قیمت کاغذ در سال ۹۹ با تغییر در نرخ ارز و نرخ ارز نیمایی شروع شد.

بازاری که به گفته احمد شریفیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا پیش‌بینی می‌شد در سال ۹۹ به دلیل حذف قبوض کاغذی، مجازی شدن مدارس، تعطیلی نمایشگاه کتاب، و پاره وقت شدن ادارات، پررکود ترین سهم بازار باشد بسیار قابل توجه و هیجانی برای مافیا و سودجویان کاغذ تحریر در سال ۱۴۰۰ شروع شد.

مصرف کنندگان کاغذ بعد از گذشت چند روز از شروع بازار با افزایش ۷۰ هزار تومانی در هر بند کاغذ تحریر شوکه شدند و ادامه دار شدن افزایش قیمت ها باعث ناامیدی مصرف کنندگان کاغذ تحریر اعم از خرد و کلان در سال ۱۴۰۰ شده است.

با وجود برگزاری انتخابات در ماه های پیش رو و مصرف مازاد کاغذ و عدم کنترل جدی قیمت کاغذ توسط نهادهای ذیربط پیش بینی می شود قیمت کاغذ تحریر تا اواخر خرداد روند افزایشی داشته باشد.

مصرف کنندگان کسب و کارهای خرد مثل (فتوکپی ها دفاتر خدماتی لوازم التحریری ها…….)بسیار تحت الشعاع این نگرانی غیر واقعی هستند و عدم نارضایتی آنها را در پی داشته است.

این افزایش قیمت کاغذ تحریر ناشران که مصرف‌کنندگان کلان می باشد را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که مسبب گرانی کتاب در سال ۱۴۰۰ می‌شود و در نتیجه جامعه فرهنگی و کتابخوان دوباره شاهد افزایش قیمت در کتاب ها خواهند بود و سرانه مطالعه کشور به دلیل این افزایش قیمت ها در محصولات ناشران کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=109027
  • دیدگاه‌ها برای کاهش چشمگیر سرانه مطالعه در کشور زیر سایه افزایش قیمت کاغذ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.