• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
0
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:

کانون محلی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان

  • کد خبر : 218344
  • 26 خرداد 1403 - 12:13
کانون محلی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس ارزش‌ها، نظام تعلیم و تربیت اسلامی در اوقات فراغت یکی از اهداف مهم فعالیت‌های تابستانی کانون است.

معصومه ابراهیمی‎هژیر در گفتگو باخبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: رسالت و تعهد کانون، شناسایی و شکوفایی استعداد مخاطبان خود بوده از این رو تابستان امسال با رویکرد تربیتی و مهارتی، مبتنی بر اصول علمی و تجربی حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، ویژه برنامه‌ها، جشنواره‌ها، مهرواره‌ها و … طراحی و با استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان و حمایت‌های مردمی و خانواده‌ها اجرا خواهد شد.

وی افزود: شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس ارزش‌ها، نظام تعلیم و تربیت اسلامی در اوقات فراغت را یکی از اهداف مهم فعالیت‌های تابستانی کانون است، بنابراین غنی‌سازی اوقات فراغت با برنامه‌های خلّاق و خانواده محور، تقویت و شکل دهی مراکز الگو در کانون، جذب و پایدارسازی اعضا و … از دیگر اهداف کانون در فصل تابستان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمامی مراکز استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و شروع کلاس‌های تابستانی از ۲۰ خرداد ماه آغاز شده است.

ابراهیمی‎هژیر با بیان اینکه مربیان کانون به عنوان مجریان اصلی فعالیت‌های تابستانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده، عنوان کرد: در تابستان امسال نوجوانان به عنوان جامعه هدف و از ارکان فعالیت‌های تابستانی مورد توجه هستند زیرا علاوه بر توانمندسازی آنان می‌خواهیم از ظرفیت آنها برای برنامه‌ریزی و مشارکت در اجرای کارها استفاده کنیم.

وی با توجه به رویکرد نوجوان‌محوری کانون، تصریح کرد: در تابستان امسال از کانون یاران که از اعضای توانمند فرهنگی و هنرمند هستند به عنوان مربی با اسم مربی‌یار استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: تنوع کارگاه‌ها و کلاس‌های تابستان در مراکز بسیار زیاد است و امسال با توجه به درخواست والدین،  نیاز کودکان و نوجوانان سعی کرده‌ایم کارگاه‌ها را با رویکرد موثر تربیتی و پرورش فکری برگزار کنیم و شروع کلاس با یک فعالیت فرهنگی مانند کتابخوانی، قصه‌گویی و…خواهد بود.

ابراهیمی‎هژیر فعالیت‌های تابستانی در مراکز و برگزاری کارگاه‌ها را به عنوان یک سکوی تربیتی خواند و خاطرنشان کرد: مراکز باید برنامه‌های خود را رویدادمحور طراحی و برنامه‌ریزی کنند به گونه‌ای که اعضاء و والدین آنها در برگزاری مناسبت‌های ملی- مذهبی مشارکت بالایی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای تربیتی- فرهنگی، تصریح کرد: برگزاری اردو برای کانون‌یاران در اولویت بوده و تا به امروز دو اردوی روایت پیشرفت برای کانون یاران برگزار شده است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218344
  • دیدگاه‌ها برای کانون محلی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.