• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

کارخانه قند مهرگان نهاوند و وعده های بر زمین مانده/ توزیع مناسب کود مشکل کشاورزان نهاوندی

  • کد خبر : 169747
  • 16 آبان 1401 - 11:22
کارخانه قند مهرگان نهاوند و وعده های بر زمین مانده/ توزیع مناسب کود مشکل کشاورزان نهاوندی

در حالی که کارخانه قند نهاوند سال ۹۷ کلنگ زنی شده بود ولی به دلیل مشکلات متعدد عملا کار تعطیل شده است. به گزارش عصر همدان، بهرام لو مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان به همراه عباس تکلو بخشدار خزل و امیری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان از محل کارخانه قند مهرگان نهاوند  بازدید کردند. تکلو در […]

در حالی که کارخانه قند نهاوند سال ۹۷ کلنگ زنی شده بود ولی به دلیل مشکلات متعدد عملا کار تعطیل شده است.
به گزارش عصر همدان، بهرام لو مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان به همراه عباس تکلو بخشدار خزل و امیری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان از محل کارخانه قند مهرگان نهاوند  بازدید کردند.
تکلو در این بازدید گفت: کارخانه قند ۵ هزار تنی سمبل مهرگان نهاوند یکم آذرماه ۱۳۹۷ با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی وقت با مساحت ۱۴ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۷۲ هزار تن تولید شکر و قند کلنگ‌زنی شد.
وی بیان داشت: این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ادامه راه نیاز به تأمین اعتبار دارد.
حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم کلنگ زنی این کارخانه به کشاورزان نهاوندی امیدواری داده بود که با کلنگ‌زنی این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۷۲ هزار تن، بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان چغندرکار این شهرستان و استان مرتفع می‌شود.
اما متأسفانه این پروژه که نقش موثری در کشاورزی شهرستان دارد و یکی از مطالبات مهم کشاورزان است و با توجه به اینکه مشکلات فراوانی از همان ابتدا گریبانگیر این پروژه شد و عملاً عملیات اجرایی این واحد تولیدی متوقف و تعطیل شد.
در این دیدار با حضور سرمایه‌گذاران جدید و اعضای هیأت‌مدیره، بحث اعطای وام و آغاز جدی پروژه مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز وعده هایی که برای ادامه ی بنای این کارخانه داده شده زمین مانده و قصد ادامه راه ندارد.
بازدید مرکز جهاد کشاورزی خزل و بیان مشکلات کشاورزان این بخش
در ادامه حضور مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان در بخش خزل وی از مرکز جهاد کشاورزی خزل بازدید کرده و به بررسی و شنیدن مشکلات کشاورزان این بخش پرداخت.
کریمخانی رئیس جهاد کشاورزی بخش خزل در این جلسه اظهار داشت: مرکز جهاد کشاورزی شهر فیروزان در سال ۹۹ جهت نوسازی به اداره ی نوسازی سپرده شد و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال تکمیل و بهره‌برادری خواهد رسید.
وی ادامه داد: از جمله  مشکلات کشاورزان و باغداران توزیع کود شیمیایی و همچنین مشکل حمل چغندر قند کشاورزان است که امیدواریم مرتفع شود.
در ادامه مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان از سردخانه ۴ هزار تنی روستای بره فراخ و کشت کلزا در بخش خزل بازدید کرد.
این پروژه تاکنون  ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر سرمایه گذار با مشکل تسهیلات مواجه شده و با پیگیری های صورت گرفته توسط بخشدار خزل و همچنین فرماندار شهرستان نهاوند تسهیلات وی در حال تأمین اعتبار لازم می باشد.
انتهای پیام/ س
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169747
  • دیدگاه‌ها برای کارخانه قند مهرگان نهاوند و وعده های بر زمین مانده/ توزیع مناسب کود مشکل کشاورزان نهاوندی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.