• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
5

«خودرو» داخلی محلی برای موج سواری «ضدانقلاب»

  • کد خبر : 65199
  • 23 اردیبهشت 1399 - 9:45
«خودرو» داخلی محلی برای موج سواری «ضدانقلاب»

 امروز پراید و خودرو داخلی محلی برای موج سواری رسانه‌های ضدانقلاب در جهت تمسخر و استهزاء پیشرفت نظام تبدیل شده است و حتی این ذهنیت سازی،به مانعی جدی در راه فرهنگ سازی در زمینه افزایش اعتماد مردم به تولیدات داخلی تبدیل شده است. به گزارش عصر همدان؛ ذهن خود را متمرکز کنید و به این […]

 امروز پراید و خودرو داخلی محلی برای موج سواری رسانه‌های ضدانقلاب در جهت تمسخر و استهزاء پیشرفت نظام تبدیل شده است و حتی این ذهنیت سازی،به مانعی جدی در راه فرهنگ سازی در زمینه افزایش اعتماد مردم به تولیدات داخلی تبدیل شده است.

به گزارش عصر همدان؛ ذهن خود را متمرکز کنید و به این سوال پاسخ دهید: حدوداً از چه زمانی بود که در ذهن مردم وضعیت اقتصادی کشور با قیمت خودرو سنجیده شد؟
به نظر نگارنده حدوداً از اواسط دولت اول احمدی نژاد بود که ملاک سنجش بد یا بدتر بودن شرایط اقتصادی کشور از دید مردم، از اقلام خوراکی به قیمت خودرو و به ویژه پراید تغییر کرد و هر روز پررنگ تر شد. به طوری که هم اکنون علیرغم گرانی اکثر اقلام مهم و ضروری زندگی، وقتی مردم کوچه و بازار میخواهند از وخیم بودن شرایط اقتصادی صحبت کنند رشد ناگهانی قیمت پراید را مثال میزنند.

نکته جالب این است که به عقیده بسیاری از تولیدکنندگان، قیمت خودرو هنوز هم آن رشد مورد انتظار را نکرده است و اقلام اساسی تر دیگری وجود دارد که رشد قیمت آنها وضعیت بدتری نسبت به پراید دارد اما همچنان ملاک اول برای مردم، پراید است. دلیل این نماد شدن چیست؟
حداقل به دو دلیل در این زمینه میتوان اشاره کرد:

۱. افزایش طبقه متوسط اجتماعی در کشور: طبقهٔ متوسط، یک طبقه اجتماعی است و شامل افراد بسیاری در مشاغل مختلف می‌شود که از نظر ارزش‌های فرهنگی بیشتر مشابه طبقه بالا و از نظر درآمد بیشتر مشابه طبقه کارگر هستند، یعنی طبقه ای که آرزو دارند شبیه مرفهین زندگی کنند ولی در واقع درآمد آنها این اجازه را نمی دهد با این حال تمام تلاش خود را می کنند تا از جهات اصلی همچون مسکن، خودرو، پوشش، لوازم زندگی و تفریحات حتی الامکان شبیه طبقه ی بالای شهر باشند. در این میان خودرو به دلیل اینکه همیشه همراه فرد است و سهم مهمی در تحقق تفریحات دارد نقش پررنگی ایفا میکند.

۲. همه گیر شدن استفاده از انواع رسانه ها بین عموم مردم‌؛

رسیدن سریعترین رسانه های تعاملی به دورترین روستاهای کشور، هم باعث رشد طبقه متوسط اجتماعی شد و هم اذهان عمومی را نسبت به تفاوت هزینه های زندگی لوکس در کشورهای دیگر مخصوصا خرید خودرو باکیفیت و شیک در مقایسه با ایران روشن کرد. افزایش سطح آگاهی در این زمینه باعث شد مردم و بخصوص جوانان فکر کنند که تاکنون مورد استعمار، ظلم و حتی کلاهبرادری قرار گرفته اند.

اتاق های فکر و رسانه های دشمن نیز از این وضعیت استقبال کردند و در سایه ی بی عرضگی مسئولان خودروساز کشور توانستند بهترین ماهی ها را از این آب گل آلود گرفته و دو هدف را پیگیری نمایند:

۱. تبدیل کردن پراید به نماد میزان توانمندی و پیشرفت جمهوری اسلامی و تمسخر آن در جهت جلوگیری از رشد روحیه خودباوری مردم

۲. تبدیل مشکل صنعتی و غیرامنیتی پراید به یک موضوع امنیتی که اصل کارآمدی نظام را تهدید می کند. واقعیت این است که امروز پراید و خودرو داخلی محلی برای موج سواری رسانه‌های ضدانقلاب در جهت تمسخر و استهزاء پیشرفت نظام تبدیل شده است و حتی این ذهنیت سازی،به مانعی جدی در راه فرهنگ سازی در زمینه افزایش اعتماد مردم به تولیدات داخلی تبدیل شده است.

درست است که از نظر همه ما موضوعات معیشتی مهمتری برای پیگیری توسط حاکمیت وجود دارد اما به این نکته توجه کنید که این نمادسازی رسانه هاست که تصورات مردم را شکل می دهد و در حال حاضر خودرو داخلی به نماد ناکارآمدی نظام تبدیل شده و در صورتی که سریعاً برای آن راه حلی پیدا نشود بیش از پیش بر آتش نارضایتی های اجتماعی خواهد دمید. امید است مجلس آینده که ظاهرا رنگ اصولگرای دارد در این جهت تحولی جدی ایجاد نماید و کارنامه خودروسازی کسور را درخشان نماید.

انتهای پیام/ طیب سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=65199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

نوزده − 2 =