• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

چشم انتظاری های ناتمام همدانی ها برای بهبود وضعیت مسکن

  • کد خبر : 163940
  • 09 شهریور 1401 - 21:52
چشم انتظاری های ناتمام همدانی ها برای بهبود وضعیت مسکن

پس از گذشت یک سال از دستور رئیس جمهور برای پیگیری مسکن ملی درکشور، هنوز هیچ اقدام عملی و چشمگیری در این حوزه از طرف مسئولین ذیربط استانی در همدان صورت نگرفته است. به گزارش عصر همدان؛ در این سال ها که به خواسته رهبر فرزانه انقلاب، بحث فرزند آوری بسیار داغ است با توجه […]

پس از گذشت یک سال از دستور رئیس جمهور برای پیگیری مسکن ملی درکشور، هنوز هیچ اقدام عملی و چشمگیری در این حوزه از طرف مسئولین ذیربط استانی در همدان صورت نگرفته است.

به گزارش عصر همدان؛ در این سال ها که به خواسته رهبر فرزانه انقلاب، بحث فرزند آوری بسیار داغ است با توجه به خواسته های مردم یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده هایی که میخواهند صاحب فرزند شوند، داشتن یک سقف بالای سر و صاحب خانه شدن است.

در این روزگار سخت و پر تنش اقتصادی و درآمد کم سرپرستان خانوار، چقدر غم انگیز است وقتی هر چقدر تلاش میکنی که بتوانی مانند سایر انسان ها صاحب سرپناهی امن و بدون هیچگونه استرس و دغدغه که حق طبیعی هر انسانی است برای خانواده ات باشی اما بخاطر بی تقوایی و بی تدبیری برخی از مسئولین و سود جویی افرادی در زمینه دلالی ‌ خانه و زمین از این حق طبیعی بدور باشی.

بعد از گذشت یک سال متاسفانه علیرغم نیاز شدید شهر و استان همدان به ساخت مسکن و وعده دولت که ساخت یک میلیون مسکن در سال بود، که هنوز در شهر همدان حتی بر سر تامین‌زمین مورد نیاز مسکن ملی نیز، چالش وجود دارد و مردم شاهد تغییر محسوسی در بحث مسکن نبوده اند.

در این راستا به سراغ فرزاد تیموری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد ی همدان رفتیم.

تیموری در این رابطه به خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ جلسه در رابطه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان برگزار شده است که دیشب هجدهمین جلسه آن بود و در آن، همه پروژه های مسکن به صورت موردی بررسی شد.

وی افزود: در این جلسات مسائل مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تأمین زمین گرفته تا نقشه و پروانه ساخت و پیشرفت فیزیکی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای اجرای این پروژه، شورای تأمین استان پیگیر سیاست‌گذاری و اجرایی پروژه است و باید بر اساس اصول، ضوابط و مقررات ملی ساختمان ساخته شود.

معاون عمرانی استاندارد همدان با بیان اینکه در برخی از شهرها مانند نهاوند و ملایر که مشکل زمین نداشتیم سرعت کار خیلی خوب و قابل قبول است افزود: در ملایر نیز پروژه ۵۶۰ واحدی کلنگ‌زنی شده و کار در حال انجام است.

تیموری افزود: تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن در تپه حاج شمسعلی توسط بنیاد مسکن در حال احداث است و این پروژه قرار است توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه یک پروژه ۴۸۰ واحدی نیز در شهرک فرهنگیان داریم که قرار است بعد از تقویت زمین انجام شود و عده ای از زمین‌ الحاقی از شورین که معارض دارند که به فرمانداری مراجعه کردند و مشکل در حال حل شدن است.

به گزارش عصرهمدان؛ در این گفتگوی کوتاه ما صرفا بدنبال شنیدن چند آمار و ارقام حاضر و آماده نبودیم چراکه درخواست ما و مردم از مسئولین ذیربط در مرحله اول صداقت در بیان و عملکردشان و در مرحله بعدی تغییرات محسوس و تحول گرایی در این زمینه است.

در نتیجه در مورد سؤالات رایج مردم که چرا بعد از ثبت نام طرح نهضت ملی و پالایش ثبت نام کنندگان و تأیید نهایی افراد دیگر هیچ اقدام مثبتی از سوی مسکن و شهرسازی صورت نگرفت، هیچ پاسخی دریافت نکردیم!

البته یا مسئولین استانی از دغدغه های مردم و رهبری در مورد ساخت مسکن و وضعیت موجود بی اطلاع هستند یا متأسفانه نمی توانند مسئولیت خود را در این حوزه بدرستی انجام دهند که در هر دو صورت استعفاء و کناره گیری به تقوا نزدیکتر است!

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=163940
  • دیدگاه‌ها برای چشم انتظاری های ناتمام همدانی ها برای بهبود وضعیت مسکن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.