• امروز : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2

چرا دامنه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران باید محدود به موافقان نظام باشد؟

  • کد خبر : 114347
  • 28 اردیبهشت 1400 - 11:02
چرا دامنه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران باید محدود به موافقان نظام باشد؟

با بررسی اجمالی هر یک از نظامات سیاسی دنیا درمیابیم که این امر در همه جای دنیا مصداق داشته و به کسی که قوانین آن نظام را قبول ندارد اجازه نمی دهند که وارد صحنه ای شود که میخواهد قوانین آن نظام را به اجرا درآورد. به گزارش عصر همدان؛ با بررسی اجمالی هر یک […]

با بررسی اجمالی هر یک از نظامات سیاسی دنیا درمیابیم که این امر در همه جای دنیا مصداق داشته و به کسی که قوانین آن نظام را قبول ندارد اجازه نمی دهند که وارد صحنه ای شود که میخواهد قوانین آن نظام را به اجرا درآورد.

به گزارش عصر همدان؛ با بررسی اجمالی هر یک از نظامات سیاسی دنیا درمیابیم که این امر در همه جای دنیا مصداق داشته و به کسی که قوانین آن نظام را قبول ندارد اجازه نمی دهند که وارد صحنه ای شود که میخواهد قوانین آن نظام را به اجرا درآورد.

مثلا در چین کمونیست و یا روسیه ناسیونالیست و حتی آمریکای لیبرالیسم دایره ورود به حکومت برای اشخاص، تابع معیارهای ایدئولوژیک آن نظام است

به طور مثال هیچوقت یک کمونیست را اجازه نمی دهند که رئیس جمهور آمریکا شود و حتی هیچ نظام سیاسی دموکراتیکی به مخالف قانون اساسی و مبانی نظام خود اجازه فعالیت حزبی هم نمی دهد،چرا که همه نظامات سیاسی ایدئولوژیک هستند و روی اصول اساسی خود هیچ تعارفی ندارند و مراجعی را مثل دادگاه قانون اساسی در آلمان،«مجلس نمایندگان» و «سنا» در آمریکا، «مجلس عوام» در انگلستان و «دادگاه قانون اساسی» در روسیه جهت نظارت و صیانت از آن اصول تعیین کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شورای نگهبان را بعنوان حافظ اسلامیت نظام تاسیس کرده است و نهاد باید ضمن نظارت بر حسن اجرای انتخابات، از حقوق سیاسی مردم دفاع و بر شرایط انتخاب شوندگان و مطابقت قوانین با شرع مقدس نظارت نماید.

طبق فرموده مقام معظم رهبری ( ۲۱خرداد۱۳۶۷)اگر خدای نکرده روزی شورای نگهبان تضعیف بشود،چه تضعیف حیثیتی و چه هویتی و درونی مطمئنا ضربه ای جبران ناپذیر به انقلاب خواهد خورد.

مهدی سعادتمند

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=114347
  • دیدگاه‌ها برای چرا دامنه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران باید محدود به موافقان نظام باشد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.