• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
3

پیچیدن نسخه متخصصان برای حل معضل خودکشی/ مسئولان اقدام و عمل کنند

  • کد خبر : 127634
  • 16 شهریور 1400 - 8:40
پیچیدن نسخه متخصصان برای حل معضل خودکشی/ مسئولان اقدام و عمل کنند

با برگزاری دومین روز سمپوزیوم «مداخله در بحران با تأکید بر خودکشی»، متخصصان برای حل این معضل در شهرستان و البته سطح کشور نسخه‌هایی پیچیدند که علاوه بر آگاه بخشی خانواده‌ها نیاز به اقدام و عمل مسئولان دارد. به گزارش عصرهمدان؛ دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی دومین روز برگزاری سمپوزیوم «مداخله در بحران با تأکید بر […]

با برگزاری دومین روز سمپوزیوم «مداخله در بحران با تأکید بر خودکشی»، متخصصان برای حل این معضل در شهرستان و البته سطح کشور نسخه‌هایی پیچیدند که علاوه بر آگاه بخشی خانواده‌ها نیاز به اقدام و عمل مسئولان دارد.

به گزارش عصرهمدان؛ دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی دومین روز برگزاری سمپوزیوم «مداخله در بحران با تأکید بر خودکشی» را در حالی برگزار کرد که تنها دو مسئول از سپاه و علوم پزشکی در کنار متخصصان حوزه‌های روانشناسی، روان‌شناختی و جامعه‌شناسی در این سمپوزیوم حضور داشت.

این سمپوزیوم که به همت دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی و با همکاری دفتر مشاوره سلامت وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری و دانشکده علوم پزشکی برگزار شد،

در روز دوم هم در دو بخش انجام شد که در بخشی با مروری بر استراتژی جامع برای پیشگیری از خودکشی، به نقش همسالان و همتایان در پیشگیری این امر پرداخته شد و در بخش دوم با حضور اساتیدی چون حجت‌الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر، دکتر علی‌اصغر نژاد فرید و خانم دکتر فاطمه قاسم بروجردی برگزار شد، نقش باورهای دینی، مداخله بر بحران با تأکید بر خودکشی و مراقبت پس از اقدام و نجات از خودکشی بررسی شد.

در این سمپوزیوم بیشتر تأکید متخصصان بر کاهش دسترسی به عوامل خودکشی زا، آگاهی بخشی جامعه، داشتن منابع مالی، توانمندسازی نیروهای روان‌شناختی، تجهیز بیمارستان‌ها به مرکز روان‌شناختی، بود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=127634
  • دیدگاه‌ها برای پیچیدن نسخه متخصصان برای حل معضل خودکشی/ مسئولان اقدام و عمل کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.