• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
دبیر کمیسیون‌کشاورزی مجلس خبر داد؛

پیش‌بینی خرید ۹ میلیون تن گندم در کشور

  • کد خبر : 189782
  • 19 تیر 1402 - 12:13
پیش‌بینی خرید ۹ میلیون تن گندم در کشور
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: دولت تا کنون بیش از 6 میلیون تن گندم خریداری کرده است و پیش‌بینی شده که امسال تا مرز 9 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات کشور که در بحث امنیت‌غذایی حائز اهمیت بوده، مسئله خرید تضمینی گندم است.

وی با بیان اینکه در راستای خرید تضمینی گندم اقدامات مهمی در دولت ومجلس شورای اسلامی انجام شده است، تصریح کرد: خرید گندم از کشاورزان یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که کشور هر سال درگیر آن است.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به نیاز کشور در هر سال به ۱۲ میلیون تن گندم، تصریح کرد: اقدامات فراوانی برای خرید گندم از کشاورزان در دولت و مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: امسال با تدبیر مجلس شورای اسلامی  و همت دولت در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم با مشوق‌ها ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته‌شد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: دولت تا کنون بیش از ۶ میلیون تن گندم  خریداری کرده‌است و  پیش‌بینی شده که امسال تا مرز ۹ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود، که این امر در دهه گذشته بی‌سابقه است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷٫۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد و  با پیش‌بینی‌های انجام‌شده  امسال ۱٫۵ تن بیشتر از سال گذشته باتوجه به بارش‌ها در کشور و مشوق‌های دولت خریداری شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: تلاش ما این است تا بتوانیم با همت کشاورزان  و حمایت های دولتی به خودکفایی در تولید گندم برسیم و دولت و مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام می‌دهند.

انتهای پیام/گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189782
  • دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی خرید ۹ میلیون تن گندم در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.