• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

پیام همیشگی عاشورا مقاومت در برابر دشمن است/قرارگرفتن امکانات نماز جمعه و مصلی‌ها در اختیار کادر درمان

  • کد خبر : 124655
  • 22 مرداد 1400 - 15:26
پیام همیشگی عاشورا مقاومت در برابر دشمن است/قرارگرفتن امکانات نماز جمعه و مصلی‌ها در اختیار کادر درمان

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کرونا مسئله اول کشور است تاکید کردند که باید در  حوزه خرید واکسن از خارج و تولید در داخل سرعت عمل بیشتری به خرج داده شود. به […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کرونا مسئله اول کشور است تاکید کردند که باید در  حوزه خرید واکسن از خارج و تولید در داخل سرعت عمل بیشتری به خرج داده شود.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز سیاسی عبادی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه شهرهای استان هندان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کرونا مسئله اول کشور است اظهار کرد: باید در  حوزه خرید واکسن از خارج و تولید در داخل سرعت عمل بیشتری به خرج داده شود.

وی با بیان اینکه به جای فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران باید اقدام عاجل انجام شود تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم گفت: امروز وضعیت بسیار سختی را شاهد هستیم و از دست دادن یک نفر هم رنج‌آور است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت موجود رهبر معظم انقلاب خواهان برنامه جامعی در این زمینه شدند افزود: البته مردم هم باید مراقبت کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محافظ جان خود و عزیزانشان باشند چراکه حفظ جان انسان‌ها از واجبات دینی است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر جهان مردم درگیر این بیماری هستند ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده نیز از این بلا مصون نیستند و امکان ابتلا همچنان وجود دارد.

شعبانی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری، آلام اجتماعی را کمتر می‌کند و در تقویت روحیه اجتماعی تأثیرگذار است اما باید بر اساس رعایت پروتکل‌ها باشد خاطرنشان کرد: مراسم‌ عزاداری در فضای باز و در مکان‌هایی که سقف نداشته باشد برگزار و حداکثر تا ساعت ۱۱ تمام شود.

وی با بیان اینکه عزاداری به نحوی برگزار شود که بهانه ای برای تخریب به دشمن داده نشود چراکه آنها  چشم دیدن این برنامه‌ها را ندارد، در این میان متولیان امر هم باید با سعه صدر نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها نظارت کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کادر درمان در شرایط سختی قرار دارند که باید شرایط آنها را نیز درک کرد گفت: مراسم دینی ـ عبادی نماز جمعه هم اگر برگزار می شود به خاطر تصمیم ملی است، هر تصمیمی که برای نماز جمعه و هیأت‌های مذهبی گرفته شود ما تابع خواهیم بود و اجرا خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: مصلی‌ها و تمام امکانات که در اختیار نماز جمعه وجود دارد و حتی حوزه‌های عملیه برای واکسیناسیون در اختیار مسؤولان و کادر درمان قرار دارد و می‌توانند از آن استفاده کنند.

شعبانی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، سکوت در برابر ناهنجاری و تخلف‌های اجتماعی را زمینه‌سازی سوق جامعه به سمت تباهی عنوان کرد و ادامه داد: امروز ناهنجاری‌های فراوانی داریم و هر کس در خانواده، مساجد، ادارات و… فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را پیش ببرد تا شاهد کاهش آنها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویر اخیری که در سفارت روسیه منتشر شده است گفت: سفارتخانه انگلیس و روسیه باید رسما از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم تأکید کرد: دولت، کابینه خود را معرفی کرده و مجلس هم باید به سرعت وارد عرصه شود و افراد کارآمد را فارغ از نگاه سیاسی و جناحی، بررسی کند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: جنگ حق و باطل همیشگی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت و وظیفه ما دفاع از حق و مبارزه با ظلم است همان کاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا انجام دادند.

وی اظهار داشت: پیام همیشگی عاشورا مقاومت در برابر دشمن است و تنها راه نجات جامعه‌ مبارزه با ظلم و ظالم است.

امام جمعه نهاوند افزود: امام حسین (ع) اصل اسلام را با قیام حفظ کرد و دین خدا را از نابودی نجات داد و باید یاری گر ندای ایشان تا قیامت باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: توطئه های دشمنان در هفته های اخیر با شکست مواجه شد و آنها می خواستند بر ضد انقلاب تبلیغات انجام دهند که موفق نشدند.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: دشمنان می دانند که انقلاب اسلامی از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است و هر تهدیدی را با قدرت پاسخ می دهند.

وی بیان داشت: امیدواریم دولت جدید با تمام توان برای تحقق خواسته های مردم و مطالبات رهبر انقلاب تلاش کند و امیدی که در دل مردم ایجاد شده است را بیشتر کند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: حل مشکلات معیشتی و تقویت تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی که در کشور تولید می شود و ایجاد اشتغال‌ از اولویت های دولت جدید است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی و انواع فسادها از دیگر اولویت های دولت جدید است، چون این فسادها ضربه های زیادی به کشور شده است.

حجت الاسلام مغیثی در پایان گفت: حضور در بین مردم و مردمداری، عدالت اجتماعی و حل مشکلات مردم از دیگر اولویت های رئیس جمهور جدید است.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی، نمازگزاران را به عمل به خوبی و دوری از معصیت و گناه توصیه کرد و گفت: امام صادق ع در روایتی در بحارالانوار می‌فرماید که خداوند هر نعمتی را به بنده ای داد از او نگرفت مگر به سبب گناه که سزاوار سلب آن نعمت شد، خداوند نعمت‌هایی به انسان می‌دهد که گاهی قدردان آن نیست و شکرش را به جا نمی اورد.

وی بااشاره به آغاز ماه حزن و اندوه شهادت حضرت اباعبدالله ع و در استانه تاسوعا و عاشورا، این ایام غمبار را به تسلیت گفت و افزود: محرم، ماه بزرگی برای گرفتن درس بصیرت، دشمن شناسی، ایثار و امر به معروف است که باید این آموزه ها مرور و جامه عمل پوشانده شود‌.

امام جمعه اسدآباد به بذل و بخشش مال در راه امام حسین ع در ایام محرم، تصریح کرد: سر درب منازل و ادارات را مزین به نام شهید کربلا کنید و عزادار امام حسین ع باشید.

وی با تأکید بر اینکه در عین حالی که مراسمات عزای امام حسین ع را گرم می‌کنید، پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری برای سلامت خود و دیگران مراعات کنیم، افزود: رهبر انقلاب در این زمینه تأکید کردند که مخالفان با دستگاه عزاداری امام حسین به ما طعنه نزنند که آنها رعایت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: خداوند متعال هم امر و هم نهی کرده و این از خلقیات الهی است ، ما کامل نیستیم و در اموری مانند رعایت حجاب، تواضع و فروتنی، اخلاق، حلال و یا حرام بودن لقمه، مراعات حال فرزند و همسر، عدالت محور در معاملات و رفتار، مراعات استفاده از بیت المال نیاز به تذکر داریم.

وی فرازهایی از وصیت‌نامه سیدالشهدا ع را در خصوص امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: باید با الگوگیری از رفتار و منش و وصیت امام حسین ع، به این فریضه الهی بپردازیم و صادقانه، به جا، با منطق و اخلاق به یکدیگر برای اصلاح فرد و جامعه تذکر دهیم.

امام جمعه اسدآباد با محکوم کردن روش و منش عکس گرفتن دو سفیر انگلیس و روسیه در سفارتخانه انگلیس، گفت: این دو سفیر با خالی گذاشتن یک صندلی برای امریکا و گرفتن عکس بوی تحقیر ملت ما را می داد چرا که در سال ۱۳۳۲ این سه سفیر در دوران سلطنت بر ایران تسلط داشتند ، ما از دیپلماسی و شورای امنیت ملی کشورمان انتظار داریم که جواب کوبنده ای به این دو سفیر داده شود.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با دعوت همگان به تقوای الهی با تسلیت ایام محرم به نشانه شیعه بودن و اطاعت واقعی از ائمه اطهار اشاره کرد.

محمدعلی ارزنده اظهار کرد: کسانی که دلشان با اهل بیت است و خود را از یاران ولی خدا میدانند باید به معنای واقعی مسیر و اعتقادات آنان را قبول داشته باشد و مطیع امر ائمه باشد، باید امروز اطاعت از رهبری به معنای واقعی با بصیرت با آگاهی و عالمانه باشد و پشتیبان ولی فقیه باشیم؛ چرا که در هر زمان در حال محک خوردن هستیم، که آیا عزاداری های ما با معرفت است؟ آیا پیام امام حسین را درک کرده ایم؟ اگر که اینطور باشد همین الان هم از یاران اباعبدالله الحسین علیه الاسلام هستیم.

حجت السلام ارزنده افزود: مجلس اباعبدالله مستحبی است و همیشه این مجالس مایه ی تداوم و افتخار مذهب شیعه است و در سالهای مختلف با شور حسینی برگزار شده و باید معرفت اباعبدالله الحسین علیه الاسلام را در این ماه مبارک درک کنیم و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابلاغ ضوابط و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا باید دستورالعمل ها رعایت شود و عزاداری های مردم شهرستان بهار قابل تقدیر است و در شبهای گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مطلوبی برگزار شده است و امیدواریم همه گروه های هدف با توجه به اعلام اداره بهداشت و درمان نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام نمایند تا به زودی شاهد ریشه کن شدن کرونا در جهان باشیم.

حجت الاسلام ارزنده نیز تصریح کرد: تا توبه و استغفار نکنیم دعایمان به خدا نمی رسد از مجالس اباعبدالله نهایت استفاده را برای استغفار نماییم روضه های خانگی را در طول سال نه فقط محرم داشته باشیم و ترک نشود و از برکات آن بهره مند شویم.

وی نیز با اشاره به اینکه شب عاشورا قلب نازنین امام زمان(عج) با علم به حقیقت واقعه عاشورا در فشار است گفت: شیعیان برای امام زمان صدقه دهید با ذکر صلوات، اذکار و دعا و صدقه به هر شکل ممکن این فشار ولی عصر را تسکین دهید و با معرفت به این روزها از خداوند متعال طلب بخشش نمایید.

در پایان نیز مرثیه عاشورا و مصیبت عاشورا توسط حجت السلام ارزنده سروده شد و نمازگزاران غرق در ماتم به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=124655
  • دیدگاه‌ها برای پیام همیشگی عاشورا مقاومت در برابر دشمن است/قرارگرفتن امکانات نماز جمعه و مصلی‌ها در اختیار کادر درمان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.