• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
مدیرکل استاندارد د همدان خبر داد

پلمب ۱۷۰۰ دستگاه توزین در واحدهای صنفی/ عدم همکاری شهرداری‌ها در ایمن‌سازی وسایل ورزشی پارک‌های حاشیه‌ای

  • کد خبر : 1319
  • 06 شهریور 1397 - 14:39
پلمب ۱۷۰۰ دستگاه توزین در واحدهای صنفی/ عدم همکاری شهرداری‌ها در ایمن‌سازی وسایل ورزشی پارک‌های حاشیه‌ای

مدیرکل استاندارد د همدان از پلمب یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه توزین غیر استاندارد د واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: شهرداری‌ها در حوزه تأمین ایمنی وسایل ورزشی پارک‌های نواری و حاشیه‌ای همکاری لازم را ندارند.

به گزارش عصر  همدان، محمد مددی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سمن‌ها و تشکل‌های خصوصی استاندارد دسازی در حوزه ارتقای کیفیت فعال‌ شده‌اند و استان همدان نیز در بحث برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری پیشتاز است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی در راستای وظایف حاکمیتی سازمان استاندارد د است افزود: در همین زمینه امسال به‌ صورت ویژه بحث ارتقای کیفیت و استاندارد دسازی در حوزه صادرات و واردات و تولید داخل مدنظر قرار گرفت و بسته‌های حمایتی در این زمینه تعریف شد.

مدیرکل استاندارد د استان همدان ادامه داد: تدوین، تجدیدنظر و بازنگری استاندارد دهای ملی در سطح استان مدنظر است تا اثربخشی و تأثیرگذاری مستقیمی بر ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل و حضور آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با استفاده از فناوری روز، نخبگان و ذی‌نفعان در سطح استان از شهریور سال قبل تا امروز ۴۰ استاندارد د ملی به‌ عنوان شناسنامه و شرح کلی کالا و خدمات تدوین شد.

مددی یادآور شد: استاندارد د ملی از سال‌های گذشته وجود داشته که بیش از ۱۰ سال از تدوین و تجدید نظر آن‌ها سپری‌ شده بود و مورد بازنگری قرار گرفتند چنانکه استاندارد د سیب‌زمینی و یا سفال در این زمینه قابل اشاره است.

وی در مورد صدور یا تمدید کاربرد نشان استاندارد د اجباری تصریح کرد: ۷۸ پروانه کاربرد نشان استاندارد د طی این مدت در استان صادر شد.

ارائه ۹ هزار و ۴۰۰ نفساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت در مقطع زمانی موردنظر و انجام یکهزار و ۲۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی و اخذ نمونه استاندارد د ملی و کیفی از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرکل استاندارد د استان ارائه شد.

وی با اشاره به انجام ۱۰ هزار بازرسی از شبکه توزیع طی یک سال و ۳۵۰ مورد نمونه‌برادری در این زمینه گف: در بحث اوزان و مقیاس‌ها ضمن تأکید بر درج نشان‌واره‌ی کالیبراسیون و کد رهگیری، سازمان بازرسی‌هایی از واحدهای صنفی انجام می‌دهد که در این زمینه یک‌هزار و ۷۶۱ دستگاه توزین سبک پلمب‌ شد.

به گفته مددی، در بحث اوزان ثابت (باسکول همکف و جاده‌ای) ۲۶۵ دستگاه توزین ثابت کالیبراسیون شد و در زمینه اوزان سبک خدماتی یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه توزین کالیبره شده است.

وی از اخذ ۶۲ نمونه از مراکز توزیع و کارگاه‌های فلزات گران‌بها و در دست اقدام بودن ۵۰ برنامه تدوین استاندارد د خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه آثار هنری که قرار بود هفته دولت برگزار شود به سبب تقارن با رویداد ۲۰۱۸ به دهه پایانی شهریورماه موکول شد.

مدیرکل استاندارد د استان همدان در بخش دیگری از بازرسی ۲ هزار و ۳۵۸ نازل سوخت و اخذ آزمون از ۴۰ آسانسور مراکز دولتی و درمانی خبر داد و افزود: در حوزه شهربازی و تله‌کابین مشکل خاصی وجود ندارد و فرایندهای استاندارد د و ایمنی در حال انجام است اما در مورد وسایل ورزشی پارک‌های نواری و حاشیه‌ای متأسفانه شهرداری‌ها همکاری لازم را ندارند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1319
  • دیدگاه‌ها برای پلمب ۱۷۰۰ دستگاه توزین در واحدهای صنفی/ عدم همکاری شهرداری‌ها در ایمن‌سازی وسایل ورزشی پارک‌های حاشیه‌ای بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.