• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
5

پروژه تصفیه خانه و خط انتقال آب از سد کلان به ملایر افتتاح شد/فعالیت ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور

  • کد خبر : 105633
  • 13 اسفند 1399 - 8:10
پروژه تصفیه خانه و خط انتقال آب از سد کلان به ملایر افتتاح شد/فعالیت ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور

پروژه آبرسانی از سد کلان و تصفیه خانه ملایر با حضور مسئولین کشوری و استانی و در پویش الف ب ایران افتتاح شد. مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم از فعالیت ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور  خبر داد. به گزارش عصر همدان، در چهل و سومین هفته پویش الف ب […]

پروژه آبرسانی از سد کلان و تصفیه خانه ملایر با حضور مسئولین کشوری و استانی و در پویش الف ب ایران افتتاح شد. مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم از فعالیت ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور  خبر داد.

به گزارش عصر همدان، در چهل و سومین هفته پویش الف ب ایران چندین پروژه در استان های همدان، کرمانشاه، گیلان، فارس و آذربایجان شرقی به صورت همزمان و آنلاین و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

در این هفته طرح پروژه تصفیه خانه و خط انتقال آب سد کلان به ملایر با حضور حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره برادری رسید.

سعید شاهرخی استاندارد همدان در این آیین با اشاره به افتتاح طرح های مختلف در پوشش هر هفته الف ب اظهار کرد: این پویش بنیانی نو در عرصه خدمت و اطلاع رسانی به مردم بنا نهادند‌.

وی افزود: با افتتاح پروژه آبرسانی از سد کلان به ملایر یکی از آرزوهای دیرینه مردم محقق شد و آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد.

استاندارد همدان با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدید و مطالبات همیشگی مردم ملایر بحث آبرسانی سد کلان بود، تصریح کرد: از امروز و با افتتاح تصفیه خانه و خط انتقال، آب سالم و با کیفیتی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی گفت: در استان و با تاسی از سیاست های دولت تلاش وافری برای ارتقا سطح زندگی و توجه به معیشت مردم در دست اقدام است و استان همچون یک کارگاه بزرگ اقتصادی و عمرانی در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: علاوه بر بحث آب و فاضلاب و آبرسانی به روستا ها در حوزه خدمترسانی به صنعت ها تلاش های وافری در استان همدان شده است.

فعالیت ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور

به گزارش عصر همدان؛ حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین بهره برادری از پروژه آبرسانی از سد کلان و تصفیه خانه ملایر با اشاره به مزایای اجرای این پروژه در ملایر اظهار کرد: تصفیه خانه شهر ملایر به ظرفیت ۳۸۰ لیتر بر ثانیه فعالیت می کند که توانایی تامین آب بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در پیک مصرف را دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای جمعیت ۱۷۰هزار نفر شهر ملایر و روستاهای مسیر آبرسانی انجام می شود، تصریح کرد: این طرح از جز معدود تصفیه خانه هایی است که به روش BOT اجرا می شود.

جانباز با بیان اینکه ۱۳۲ میلیارد هزینه از محل اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه تصفیه خانه ملایر هزینه شده است تصریح کرد: از تجهیزات مدرن در این پروژه استفاده شده است و با آزمایشگاه مجهز آبی با کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان این که بیو خروجی آب این تصفیه ۲دهم است تصریح کرد: خروجی آب این پروژه جز بهترین کیفیت آب های سطحی در جهان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: تا کنون ۱۵۹ تصفیه خانه آب در کشور احداث شده است پروژه ملایر یکصد و شصدمین تصفیه خانه کشور است که ۱۱.۹میلیون متر مکعب در شبانه روز آب تصفیه می کنم .

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۴۰تصفیه خانه ای به بهره برادری رسیده است تصریح کرد: ۲۵ درصد تصفیه خانه آب کشور در این دولت افتتاح شده است.

جانباز بیان کرد: ۲۴۷ تصفیه خانه فاضلاب نیز تا کنون در کشور نیز به بهره برادری رسیده است و امروز نیز یک طرح در هرسین افتتاح می شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=105633
  • دیدگاه‌ها برای پروژه تصفیه خانه و خط انتقال آب از سد کلان به ملایر افتتاح شد/فعالیت ۱۶۰ تصفیه خانه آب در کشور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.