• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

پروژه‌های راهداری موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای

  • کد خبر : 210760
  • 18 بهمن 1402 - 11:53
پروژه‌های راهداری موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه انجام پروژه‌های راهسازی موجب تسهیل تردد جاده‌ای در استان همدان شده است، گفت: طرح‌ها در کاهش تصادفات تاثیرگذار بودند و از ابتدای سال جاری تاکنون رتبه دوم کاهش تصادفات جاده‌ای را در کشور کسب کردیم.

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۷۲ طرح راه‌سازی و راهداری انجام شده‌است، گفت: بیش از ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌ها، حذف ۲۱ نقطه پرحادثه و ۲۱ کیلومتر روشنایی در گردنه‌های استان همدان از جمله گردنه اسدآباد بخشی از پروژه‌های اجرا شده بود، افزود: ۴۲.۷ کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شد که ۱۸ روستا از آسفالت راه بهره‌مند شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در تسهیل تردد روان جاده‌ای و کاهش تصادفات تاثیرگذار بودند و از ابتدای سال جاری تا کنون رتبه دوم کاهش تصادفات جاده‌ای را در کشور کسب کردیم.

آهکی با بیان اینکه تمام طرح‌هایی که در طول سال صورت گرفته در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است، گفت: امیدواریم به زودی رتبه اول کاهش تصادفات در کشور را کسب کنیم‌‌.

وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز در کشور ۸۸۷ نقطه پر حادثه است که براساس تعداد تصادفات در آن منطقه معین شدند، افزود: ۵۲ نقطه در استان همدان وجود دارد که همدان رتبه پنجم در کشور است و تا کنون ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار کسب کردیم تا طی دو سال این نقاط را رفع کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: روستاهایی که وظیفه سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی است تا بهسازی شوند روستاهای بالا ۲۰ خانوار هستند و در کل استان پنج روستا باقی ماندند تا راه آن‌ها بهسازی شود با اتمام این پروژه مسیر روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز بهسازی می‌کنیم‌.

آهکی با بیان اینکه اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری حدود ۱۵ هزار کیلومتر باند برف روبی انجام شده است، تصریح کرد: هفت هزار تن مخروط شن و نمک استفاده شد که در مجموع توسط بیش از ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با ۳۱۳ دستگاه ماشین راه‌داری انجام شد و مشکلی در ترددها به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اعلام بار و پایانه‌بار پنجمین استانی بودیم که این کار راه به صورت الکترونیکی انجام دادیم، عنوان کرد: درحال حاضر رانندگان از طریق برنامه‌های موبایل نسبت به دریافت بار اقدام می‌کنند و امکانات رفاهی بیشتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: در زمینه دریافت عوارض کالا رتبه ۱۲ در کشور هستیم و با توجه به اینکه استان مرزی نیستیم این رتبه مناسب است.

آهکی در پایان با بیان اینکه در ترمینال‌ها اقدامات مناسبی انجام شده و دائما مورد بازرسی، نظافت و ترمیم هستند، گفت: در اربعین امسال با اعزام ۱۸ هزار و ۸۰۰ زائر به مرزهای مهران و خسروی خدمت رسانی خوبی داشتیم و هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز به مرزها اعزام کردیم.

انتهای خبر/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210760
  • دیدگاه‌ها برای پروژه‌های راهداری موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.