• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تسهیلات توسعه روستایی به شهرستانهای رزن و درگزین

  • کد خبر : 27749
  • 01 آبان 1398 - 8:39
پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تسهیلات توسعه روستایی به شهرستانهای رزن و درگزین

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین  از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستایی خبر داد و افزود: این ها شامل تسهیلات توسعه روستایی برای واحدهای صنعتی،شامل گلخانه ها،دامداری ها،سردخانه ها وصنایع تبدیلی دسته بندی می باشد. محمود فتحی ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین در گفتگو با خبرنگار […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین  از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستایی خبر داد و افزود: این ها شامل تسهیلات توسعه روستایی برای واحدهای صنعتی،شامل گلخانه ها،دامداری ها،سردخانه ها وصنایع تبدیلی دسته بندی می باشد.

محمود فتحی ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ۹ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد تومان در سال جاری افتتاح شده است، ادامه داد:این طرح ها شامل طرح های آبیاری تحت فشار،احداث کانال آب رسانی ،احداث گلخانه وسردخانه،و احداث یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای است.

محمود فتحی به پتانسیل ها و ظرفیت های بخش کشاورزی در شهرستان های رزن ودر گزین پرداخت و اظهار داشت: ۲۷ درصد محصولات زراعی و ۱۷ درصد کل محصولات کشاورزی استان دراین شهرستانها تولید میشود.

وی افزود: سالانه بیش از ۶۶۰ هزار تن محصول شامل تولید محصولات باغی به میزان ۵۶۷ هزار تن و محصولات دامی با تولید بیش از ۴۲ هزار تن در رزن تولید می شود .

فتحی راهکار اصلاح الگوی مصرف را تغییر کشتهای پر آب بر عنوان کرد و گفت: طی سال های گذشته سطح زیر کشت سیب زمینی از ۹ هزار هکتار به ۴ هزار و۶۰۰ هکتار و هندوانه از هزار و۵۰۰ هکتار به ۴۱۰ هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه ای به بیش از ۱۷ هکتار توسعه یافته است، گفت: با توجه به حمایت دولت از توسعه گلخانه ها و پرداخت تسهیلات کم بهره دراین خصوص برنامه ریزی شده است تا سالانه ۱۱ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه ای اضافه شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین مرمت لایروبی قنوات را از دیگر راهکار مدیریت آب نام برد و افزود: ۱۱۲کیلومتر لایروبی قنوات و ۴۳ کیلومتر احداث کانال ،وبیش از ۹۶ درصد اراضی شهرستان های رزن ودر گزین به سیستم تحت فشار از اقدامات و تلاشهایی است که ما در بحث آب صورت داده ایم.

فتحی ادامه داد: به منظور افزایش درآمد کشاورزان وتوسعه اشتغال یکی از سیاست های جهاد کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات تولیدی ،احداث سردخانه ها برای نگهداری محصولات و حمایت از سرمایه گذاران است.

وی افزود:درحال حاضر ۷ واحدسردخانه باظرفیت ۵۵ هزار به بهره برادری رسیده و۶ واحد دیگر باظرفیت ۴۱ هزار و۷۰۰تن درحال احداث میباشد.

فتحی از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستایی خبر داد و افزود: این ها شامل تسهیلات توسعه روستایی برای واحدهای صنعتی،شامل گلخانه ها،دامداری ها،سردخانه ها وصنایع تبدیلی دسته بندی و پرداخت ۳۰میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=27749
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تسهیلات توسعه روستایی به شهرستانهای رزن و درگزین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.