• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

پرتاب ماهواره ی ایران به فضا برای دنیا پیام دارد/لزوم مطالبه گری مبتنی بر قانون

  • کد خبر : 147165
  • 20 اسفند 1400 - 18:00
پرتاب ماهواره ی ایران به فضا برای دنیا پیام دارد/لزوم مطالبه گری مبتنی بر قانون

ائمه جمعه استان همدان راهیان نور را حرکت عظیم در راستای انتقال مفاهیم رشادت و شهادت طلبی شهدا خواندند و گفتند: امید است با قطع ویروس کرونا این حرکت آغاز و شاهد حضور مردم در مناطق عملیاتی باشیم. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های استان همدان ظهر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه […]

ائمه جمعه استان همدان راهیان نور را حرکت عظیم در راستای انتقال مفاهیم رشادت و شهادت طلبی شهدا خواندند و گفتند: امید است با قطع ویروس کرونا این حرکت آغاز و شاهد حضور مردم در مناطق عملیاتی باشیم.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های استان همدان ظهر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه التزام عملی به قانون یکی از مصداق‌های تقواست اظهار کرد: هر چقدر مردم و مسؤولان در محور قانون حرکت کنند، آن جامعه به سبک زندگی اسلامی‌تر نزدیک‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در سیره امام راحل و مقام معظم رهبری، تأکید به اجرای قانون ملموس است افزود: برای رعایت حقوق مردم در جامعه، مبارزه با فساد، تحقق عدالت، مبارزه با تبعیض همه آحاد جامعه باید به قانون التزام عملی داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلامی بودن به اسم نیست، بلکه به عمل و رفتار و سلوک رفتاری مسؤولان است اظهار کرد: انقلابی بودن مسؤول با رفتار او سنجیده می‌شود و نه از گفتارهای او.

وی با اشاره به اینکه قوانین ما از اسلام و قرآن گرفته می‌شود افزود: افرادی که با قانون و مصوبات مجلس پس از تأیید شورای نگهبان مخالفت می‌کنند، با اسلام به صورت دانسته یا ندانسته مخالفت می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه در اسلام آقازاده و مستثنا از قانون نداریم و همه در پیشگاه قانون مساوی هستند تصریح کرد: امروز باید بیشتر به مسئله رعایت قانون توجه شود و حتی مطالبه‌های ما نیز باید مبتنی بر قانون باشد به طوری که نقد بر مسئولان بر اساس اصول قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نقصان حوزه اجرایی را نباید از مجلس یا امام جمعه مطالبه کرد و یا برعکس ادامه داد: اگر می‌خواهیم از هر مقامی مطالبه کنیم، باید وظیفه قانونی آن را بدانیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند خاطرنشان کرد: رعایت قانون باید از طرف همه باشد و تا مسؤولان قانونمدار نباشند، نمی‌توان از مردم بخواهیم قانون را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و سازها، تبدیل کاربری‌ها، تراکم ساختمان‌ها باید قانون  را به طور مساوی برای همه اجرا کرد گفت: همانطور که با دستگاه‌های دولتی و حکومتی برخورد می‌شود باید با مردم هم همان رفتار صورت گیرد به این شکل نباشد که برای برخی از سازمان‌ها مواردی انجام شود اما برای مردم امکانپذیر نباشد.

شعبانی با بیان اینکه تغییر کاربری که به نفع مردم و حل مشکلات جامعه باید صورت گیرد اظهار کرد: با همان منطقی که برای مجموعه‌ها رأی می‌دهیم برای مردم هم باید همان باشد.

وی به حریم رودخانه‌های جاری شدن از الوند اشاره کرد و افزود: بستر رودخانه‌ها یک فضای عمومی است و اگر تصرف عدوانی رخ داد و از جانب هر شخص حقیقی و حقوقی بوده، باید تعیین تکلیف شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عزل و نصب مدیران باید توسط دولت صورت گیرد و نباید کسی دخالت کند،  تصریح کرد: دولت مدیران را انتخاب می‌کند و نسبت به آن هم پاسخگو خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به بازار شب عید و لزوم اعمال نظارت بر بازار و قیمت‌ کالاها خاطرنشان کرد: نظارت بر بازار بر عهده سازمان‌های مربوطه است و باید با دقت انجام شود.

شعبانی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی همه مردم رعایت کنند گفت: برخی در حال احتکار هستند و دولت باید نظارت کند، اما نمی‌تواند بر روی تک تک افراد دقیق شد.

وی با تأکید بر اینکه  بازاریان و بازرگانان انصاف و اخلاق اسلامی را در بازار رعایت کنند اظهار کرد: قطعا ضعف‌های نظارتی هست اما همه مسائل و مشکلات به آن بازنمی‌گردد و اگر مردم همراه نشود کار صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه همدان تأکید کرد: مراقب سنت‌های غلط در چهارشنبه آخر سال باشیم تا مردم و خانواده‌ها آسیب نبینند، چراکه هر ساله گزارش‌های دلخراشی از چهارشنبه پایان سال به گوش می‌رسد که امیدواریم امسال شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرتاب ماهواره نور ۲ اشاره کرد و گفت: پرتاب ماهواره نور ۲، نشانه ارتقای فناوری ماست و موازنه اقتدار و قدرت را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

شعبانی با تأکید بر اعتماد به جوانان بیان کرد: در سند فرهنگی استان یکی از معضلات این بود که برخی از مسئولان اعتماد کمتری به جوانان دارند و این قشر مهم گلایه‌هایی در این خصوص دارند. میزان اعتماد به جوانان در مسئولیت‌سپاری در سند فرهنگی دیده شده و باید شرایط را فراهم کنیم تا جوانان ما مسؤولیت‌های بیشتری داشته باشند./فارس

نهاوند

پرتاب ماهواره به فضا برای دنیا پیام دارد/ ایران اسلامی امروز قدرتمند است و مذاکره کنندگان از موضع قدرت مذاکره کنند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: انقلاب اسلامی هر موفقیتی به دست آورده موجب ناراحتی دشمنان شده و این خاصیت دشمنی آنها با ما است.

وی اظهار داشت: آمریکا همیشه دنبال راه اندازی جنگ است تا منافعش تامین شود و کارخانه های اسلحه سازی آنها رونق بگیرد و هرجا جنگی بوده آمریکا پشت صحنه آن بوده است.

امام جمعه نهاوند افزود: در اکراین جنگ است و رسانه های دنیا و مدعیان حقوق بشر همه فکر و ذکرشان این کشور است و هر روز از اوضاع آنجا گزارش می دهند ولی روزانه هزاران نفر در کشورهای اسلامی قتل و عام و اواره می شوند و صدایی از مدعیان حقوق بشر شنیده نمی شود و معیارهایی دوگانه ای دارند در حالی که خودشان مسبب شرایط آن منطقه هستند.

حجت الاسلام معیثی بیان داشت: غربی ها خودشان را در سطح بالاتری می بینند و تبعیض نژادی و تبعیض در بین ادیان جزئی از فرهنگ آنها است و خودشان را برتر می دانند و در قصیه اکراین این مسئله کاملاًًً مشهود است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب در این بخش با تکیه بر نیروهای مومن و بومی پیشرفت های زیادی کرده ایم و دیگر مانند گذشته نیست که دشمنان دست به تهدید بزنند چون از قدرت ما خبر دارند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: دشمنان از این موفقیت ناراحت هستند و دنیا باید بداند ایران قدرتمند است و این اقدام برای دنیا پیام مهمی دارد که دشمنان به خوبی این پیام را دریافته اند.

وی ادامه داد: دشمنان از تحریم و تهدید و جنگ و هرچه که داشتند بر ضد انقلاب اسلامی به کار بسته اند و نتوانستند جلوی حرکت انقلاب اسلامی را بگیرند و مذاکره کنندگان ما نیز در وین باید از موضع قدرت مذاکره کنند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: دشمنان با استفاده از رسانه ها در صدد ناامیدی مردم از نظام و ناکارامد نشان دادن نظام هستند که در این بخش باید هوشیار باشیم و همانند گذشته نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

تویسرکان

طرح توسعه آرامگاه حیقوق نبی(ع) به زودی نهایی می شود

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه بیستم اسفندماه در تویسرکان، به برگزاری نشست هیئت امنای حیقوق نبی(ع) اشاره کرد و گفت: با ابتکار مفتح نماینده تویسرکان هیئت امنایی متشکل از مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شده است که در جلسه آخر طرح مورد نظر توسعه این آرامگاه مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و امیدواریم به زودی نهایی شود.

وی اظهار کرد: این ظلم به تویسرکان و تویسرکانی است که اگر تنها این شهر را به عنوان پایتخت گردوی ایران بشناسیم، چرا که این دیار سرمایه های ارزشمند دیگری همچون آرامگاه حیقوق نبی(ع) را دارد و از نظر فرهنگی و معنویت چنان بالاست که شهدای بسیاری تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه؛ تویسرکان را باید شهر ولی خدا و شهر رشادت ها دانست، افزود: در ولایی بودن و شهدایی بودن همین شهر بس که نیمی از شهدای طلبه و روحانی استان، اختصاص به تویسرکان دارد.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: حوزه علمیه این شهرستان قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و فرماندهان شهیدی همچون شهید عینعلی ها تقدیم نظام کرده که همرزمانش با هم صبحت با آن شهید وارسته در دوران دفاع مقدس افتخار می کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم آغاز قرن جدید برای تویسرکانی ها همراه با توسعه و بالندگی باشد، گفت: انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی از مبتکران این شهرستان که در زمینه های متعددی از جمله اختراع دستگاه های بازیافت آسفالت، گردوتکان و حبه کردن سیر، فعالیت دارند، حمایت کنند تا هم این اختراع ها به تولید انبوه برسد و هم برای مردم این دیار اشتغال ایجاد کند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه از استاندارد همدان خواست درباره تصفیه فاضلاب شهر اقدامی انجام دهد تا با توجه به کمبود آب، برای مصارف کشاورزی و باغی از آن بتوان استفاده کرد.

اسدآباد

راهیان نور؛ حرکتی عظیم در راستای انتقال مفاهیم رشادت و شهادت طلبی/مشکلات حوزه گردنه و بنیاد سیدجمال از معاون رئیس جمهور مطالبه شد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه شهر اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۰ اسفند، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان، اظهار کرد: نشانه سعادت را حضرت علی ع طاعت خدا دانسته و نشانه بدبختی و شقاوت را معصیت و نافرمانی از دستور خدا می داند. امیدواریم که با نو و خانه تکانی کردن محل زندگی، قلب و باطن را خود را پاک و نورانی از نور خدا کنیم.

وی راهیان نور را حرکت عظیم در راستای انتقال مفاهیم رشادت و شهادت طلبی شهدا خواند و گفت: امید است با قطع ویروس کرونا این حرکت آغاز و شاهد حضور مردم در مناطق عملیاتی باشیم.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به جایگاه شهدا و تشکیل بنیاد شهدا و امور ایثارگران، گفت: حضرت علی اکبر ع نمونه کامل از انسانی بزرگ و ولایتمداری است که باید جوانان ما از او الگو بگیرند.

وی بااشاره به سخنان رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: ایشان قدرت ملی و جهاد تبیین را مورد توجه قرار داده اند. ایشان راه مقابله با دشمنان را جهاد بیین دانستند.به علما و روحانیون به عنو‌ان بازوی جهاد تبیین در مبنرها تآکید کردند.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد بحث منابع طبیعی، محیط زیست از سرمایه های ملی دانست و از منابع طبیعی در هفته درختکاری قدردانی کرد.

وی به برگزاری کنگره سیدجمال با حضور شحصیتهای ملی اشاره و از برگزارکنندگان این کنگره قدردانی کرد‌ ‌و گفت: بنیاد سیدجمال قرار است راه اندازی و اقدام عملی شود.

امام جمعه اسدآباد گفت: مطالباتی چون کنارگذر، مشکلات گردنه، آب سدنعمت اباد از معاون رئیس جمهور و وزرای ارشاد و علوم پرداخته شد تا سفر رئیس جمهور پیگیری خواهد شد.

بهار

‍ حجت الاسلام محمدعلی ارزنده: هر چیزی در این عالم دارای ارزش و قیمتی است و هر کالایی طالب خاص خود را دارد، وخداوند هم خریدار کالای خالص است و شهدا و کسانیکه خالصانه در اوج اخلاص و بندگی با جان و مال به سوی خدا میروند، خداوند در قبال جانشان بهشت برین را به آنها اعطا می کند.

خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به اینکه حضور حجت خدا در هر زمانی لازم و واجب است در روایات متعددی نیز گفته شده که زمین از حجت خدا خالی نمیشود گفت: امام و حجت که حضورش واجب است اما اینکه امام زمان در زمان غیبت چه نفعی به شیعیانان می رساند باید گفت که اصل و حقیقت غیبت پنهان است و غیبت حضرت از اسرار الهی است و فقط خداوند تعالی و اهل بیت و طهارت این اسرار رامیدانند تا در زمان ظهور برای عموم آشکار شود.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده نیز تصریح کرد: مردم در زمان غیبت خودشان عامل اصلی غیبت اند و با اعمال و گناهانی که انجام میدهند، باعث بسته شدن عنایات خداوند تعالی به روی خود میشود و بندگان به سبب اعمال و گناهان باعث غیبت امام معصوم شده اند، امام معصوم فقط به بیان حکم شرعی و مسئله گویی نیست یا اینکه مردم را به مسائل اخلاقی هدایت کند بلکه به مراتب بالاتر از این تصورات است
خداوند در کلام نورانی فرموده در روی زمین خلیفه باید باشد که آینه تمام نمای خداوند باشد و خلیفه فقط در یکنفر صدق میکند انسان کامل در هر زمانی که زندگی میکند و در زمان ما خلیفه خدا حجت خدا حضرت صاحب الزمان (عج) است، که فیوضات عنایات در عالم ملک اول بر قلب مبارک منجی عالم بشریت وارد شود و از طرف حضرت به تمام عالم هستی میرسد و هر کس به اندازه ظرف وجودی خود از آن بهره میبرد.

حجت السلام ارزنده نیز افزود: بندگان خوب خدا وقتی در بین مردم زندگی میکنند خدا به سبب آنها رحمت و نعمت نازل میکند، و همینطور به سبب آرمیدن شیخ محمد بهاری، شهدا، بندگان مومن در این شهر چه رحمت هایی که به سبب اینها بر شهر ما نازل شده و چه بلاهایی که دفع میشود و همه رحمت ها و دفع بلایا بر ما به خاطر وجود امام عصر(عج) است و باید به خاطر این عنایات قدردان و شاکر خدا باشیم.

خطیب جمعه شهرستان بهار عنوان کرد: نقشه های دشمن برای کشور عادی نیست و اگر عنایات امام زمان (عج) که دائما جاری و ساری است نباشد کشور دوام نخواهد آورد و معصیت باعث میشود از فیوضات حضرت بهره نبریم و باعث حجاب بین ما و حضرت میشود، انسان باید پاکیزه باشد و در رکاب حضرت با دشمنان بجنگد تا به سعادت دنیوی و اخروی دست یابد و بتواند از عنایات حجت خدا بهره مند شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارزنده با اشاره به روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: هر چیزی در این عالم دارای ارزش و قیمتی است و هر کالایی طالب خاص خود را دارد، وخداوند هم خریدار کالای خالص است و شهدا و کسانیکه خالصانه در اوج اخلاص و بندگی با جان و مال به سوی خدا میروند، خداوند در قبال جانشان بهشت برین را به آنها اعطا می کند و خوشا به حال شهدا که با عزت در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و شهادت مخصوص افراد خاص است و شهادت باید عالمانه و آگاهانه باشد و باید قبل از اینکه از دنیا برویم نفس خود را ذبح کنیم تا بتوانیم تا از بندگان خاص خدا شویم و در مسیر شهدا گام برادریم.

وی نیز اذعان کرد: شهادت چنان ارزش دارد که نصیب هر کسی نمیشود باید شهادت عالمانه و آگاهانه و از روی آگاهی باشد، امروز دشمن در صدد این است که این ارزش ها و فرهنگ را از ما بگیرد، اگر حواسمان جمع باشد و مسیر درست را برویم و جوانان را با فرهنگ شهادت آشنا کنیم توقفی در انقلاب به وجود نمی آید، انقلاب به مسیر خود ادامه میدهد ماهم باید باجهاد تبیین خوب بفهمیم، ارزش ها و دستاوردها را برای نسل جوان بازگو کنیم و از توطئه های دشمنان آحاد جامعه را آگاه سازیم.

حجت السلام ارزنده افزود: دشمن در صدد این است که در زمینه علم و پیشرفت ما را عقب بکشد و ایران اسلامی در تمام حوزه ها به ویژه حوزه دفاعی پیشرفت قابل توجهی داشته است که باید این دستاوردها تبیین شود و خوشبختانه از لحاظ تکنولوژی ایران اسلامی جز کشورهای برتر دنیاست و اینقدر دستاورد داریم که از شمارش خارج شده و اینها باعث عظمت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است و اخیرا ماهواره بر نور ۲ در مدار قرار گرفت و این توفیقات از افتخارات انقلاب و تفضلات رهبری، خون شهدا و استقامت مردم و خانواده شهداست.

همجنین وی با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت (عج) گفت: یادمان باشد حق این ایام را در حد خودمان نه در حد حضرت با جشن های با شکوه و ختم صلوات و قربانی جهت سلامتی امام زمان(عج) به جا آوریم.

حجت السلام ارزنده در پایان با اشاره به اهمیت درخت کاری گفت: تا میتوانید در سطح شهرستان درخت بکارید و چه بهتر است که درختان میوه و مثمر کاشت شود تا از همه جهات مورد استفاده قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=147165
  • دیدگاه‌ها برای پرتاب ماهواره ی ایران به فضا برای دنیا پیام دارد/لزوم مطالبه گری مبتنی بر قانون بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.