• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
8
فرمانده سپاه ملایر:

واقعه تاریخی گوهرشاد نماد عفاف و حجاب در ایران است

  • کد خبر : 190455
  • 27 تیر 1402 - 9:56
واقعه تاریخی گوهرشاد نماد عفاف و حجاب در ایران است
فرمانده سپاه ملایر گفت: گوهرشاد گواهی تاریخی بر ایستادگی بانوان و مردم ایران در برابر فشار رژیم پهلوی است که نشان داد، بانوان هیپچگاه عفاف و حجاب خود را فراموش نمی‌کنند.

علی اصغر فارسی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به سابقه تاریخی عفاف وحجاب در ایران اسلامی اظهار کرد: یکی از مهمترین وقایع دفاع از حجاب در تاریخ ایران واقعه مسجد گوهرشاد است.

وی افزود: رضاخان به دنبال اجرایی کردن نقشه‌های غرب علیه اسلام در ایران بود با ممنوعیت حجاب درصدد از بین بردن جایگاه رفیع اسلام در بین ایرانیان بود.

فرمانده سپاه ملایر با بیان اینکه مردم ایران همواره به اسلام و دستورات آن به جد پایبند بوده‌اند، تصریح کرد: واقعه مسجد گوهرشاد یادآور ایامی است که مردم متدین و انقلابی ایران  در مقابل تصمیمات غلط ایستادگی کردند.

وی بیان کرد: کشف حجاب رضا خان  مسئله ای در مقابل قرآن و اسلام  بود که مردم آن زمان آگاهانه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و رضا خان بسیاری از مردم را ددمنشانه به شهادت رساند.

فارسی حادثه تاریخی گوهرشاد را نماد عفاف وحجاب در ایران دانست و گفت: واقعه گوهرشاد یادآور این امر است که بانوان ایران اسلامی هرگز تن به قانون های ضد اسلام ندادند.

وی افزود: گوهرشاد گواهی تاریخی بر ایستادگی بانوان و مردم ایران در برابر فشار رژیم پهلوی است که نشان داد، بانوان هیپچگاه عفاف و حجاب خود را فراموش نمی‌کنند.

فرمانده سپاه ملایر افزود: هر چند در هر نقطه ای از تاریخ عده ای با نقشه های دشمنان همراه می شوند اما  در روند تاریخ ایران اسلامی مردم متین و انقلابی هیچگاه تسلیم خواسته های استکبار نشدند.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب یکی از مسائلی است که همواره دشمنان علیه آن مقابله می کنند، تصریح کرد: در وقایع ۱۴۰۱ نیزدشمنان به دنیال این بوده  که عفت و پاکدامی را در ایران اسلامی از بین ببرند.

فارسی افزود: در این سال هم با آگاهی، درایت و هوشمندی بانوان نشقه های دشمنان برملا شد هر چند در این توطئه‌ها ها تعدادی ناآگاهانه دشمنان را همراهی می کنند.

وی بیان کرد: باید بانوان و نوامیس کشور را در مقابل نقشه های شوم دشمنان آگاه کرد و مهمترین عواقب بی حجابی را به آنان بیان کرد.

انتهای پیام/گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190455
  • دیدگاه‌ها برای واقعه تاریخی گوهرشاد نماد عفاف و حجاب در ایران است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.