یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، ضمن اعلام خبر آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: با مصوبه و ابلاغ هیأت وزیران، مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای دهکهای ۴ تا ۷ آغاز شده است و پیش از این، مرحله اول این طرح با موفقیت برای دهکهای ۱ تا ۳ اجرا شد و به ازای هر نفر، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز اطلاعرسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از امروز و فردا مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر از اعضای خانوارهای دهکهای ۴ تا ۷ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، گفت: این خانوارها میتوانند با مراجعه به بیش از ۴هزار و ۶۰۰ فروشگاه صنفی و زنجیرهای منتخب در سطح استان، نسبت به تأمین ۱۱ قلم کالای اساسی پیشبینیشده اقدام نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به پوشش مناسب فروشگاههای منتخب در مناطق شهری و روستایی استان، تصریح کرد: خوشبختانه، پوشش فروشگاههای صنفی و زنجیرهای ما در مناطق شهری و روستایی، پوشش مناسبی است و هر یک از خانوارهای محترم میتوانند با نصب اپلیکیشن «شما» بر روی گوشی همراه خود، از آدرس دقیق فروشگاههای هدف مطلع شوند.
وی در خصوص تفاوتهای مرحله جدید با مرحله قبل، خاطرنشان کرد: مرحله جدید با آسیبشناسی مرحله قبل صورت گرفته است. یکی از آسیبهای مرحله قبل، لزوم آورده نقدی از سوی خانوارهای محترم بود که در مرحله جدید، این مشکل برطرف شده و هیچگونه آوردهای از سوی خانوارها نیاز نیست و مبلغ شارژ شده، بهطور کامل قابل خرید در فروشگاههای هدف است.
شعبانی در پایان، ضمن تأکید بر اطلاعرسانی مناسب به خانوارهای مشمول، گفت: به منظور آگاهی از شارژ اعتبار در حساب سرپرستان محترم خانوار، آنها میتوانند با نصب اپلیکیشن «شما» از این موضوع مطلع شوند، همچنین، در صورت عدم دسترسی به اپلیکیشن، میتوانند با شمارهگیری کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# از مبلغ شارژ اعتبار خود مطلع شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص عدم واریز یا واریز ناقص اعتبار، خانوارها میتوانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ نسبت به پیگیری و اعتراض خود اقدام نمایند.
انتهای خبر/حا