• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

هیات‌های مذهبی در مراسم عزاداری از تمثال شهدا استفاده کنند

  • کد خبر : 190331
  • 25 تیر 1402 - 13:30
هیات‌های مذهبی در مراسم عزاداری از تمثال شهدا استفاده کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از هیات‌های مذهبی خواست در ماه محرم و در مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان، از تمثال شهدا استفاده کنند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در همایش هیات کانون جهاد تبیین که در سالن همایش‌های شهید محمود شهبازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای هیات‌های مذهبی اظهار کرد: از هیات‌های مذهبی درخواست دارم که در مراسمات عزاداری خود هر شب به نام و یاد یک شهید پرداخته و از تمثال شهدا در عزاداری سرور و سالار شهیدان استفاده کنند.

وی با اهمیت پرداختن به وصیت‌نامه شهدا در هیات‌‌ها اشاره کرد و افزود: همزمانی عاشورا و روز جمعه، می‌طلبد تا نماز جمعه روز عاشورا خیلی باشکوه برگزار شود. اهل بیت(ع) آمدند تا اراده خداوند متعال را بر زمین محقق کنند، امیدواریم ما هم منطبق با اراده اهل بیت(ع) و سیره و روش آنها رفتار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، با بیان اینکه رمز پیروزی ما ایستادگی در مقابل دشمن است نه عقب‌نشینی و کوتاه آمدن از آرمان‌ها، عنوان کرد: شهدا رفتند و در قله‌های مسیر انقلاب قرار گرفتند تا ما راه را گم نکنیم‌.

حجت‌الاسلام نظیری ادمه داد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در راستای تکالیف دینی وظیفه ماست و باید به آن بپردازیم. پیمان و عهدی که با امام، شهدا و آرمان‌های انقلاب داریم هیچ‌وقت نباید از یادها رفته و باید برای پویایی و آن تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال نشانه‌هایی را قرار می‌دهد اما متاسفانه به آن غافلیم و اهل توجه نیستیم، اضافه کرد: همه ما به دنبال کشف راه‌‌های درست هستیم تا در حیات دنیوی و اخروی حرکت صحیح و هوشمندانه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: در عمر چهل و چند ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در ایام دفاع مقدس، نشانه و الگوهای فرهیخته‌ای داریم که در تاریخ کم نظیر هستند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190331
  • دیدگاه‌ها برای هیات‌های مذهبی در مراسم عزاداری از تمثال شهدا استفاده کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.