• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

هیئت‌ها به شعار محوری ماه محرم توجه ویژه داشته باشند

  • کد خبر : 190571
  • 28 تیر 1402 - 14:31
هیئت‌ها به شعار محوری ماه محرم توجه ویژه داشته باشند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه «زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» شعار محوری محرم امسال است گفت: این یک شعار مفهومی و بسیار دقیق است که نشان از هم‌بستگی اجتماعی، اتحاد، ایجاد فضای امید و نشاط در فضای جامعه، کنترل کردن آسیب‌های اجتماعی و... دارد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۵۰ هیئت تا تاریخ ۲۷ تیرماه برای برپایی هیئت و مراسم عزاداری سید و سالارشهیدان اعلام آمادگی کردند گفت: تعداد هیئت‌ها درحال افزایش است و این آمار جدای از محافل و مجالس عزاداری‌های خانگی می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲هزار و ۴۵۰ مداح در این ایام فعال هستند افزود: هزار و ۶۲۰ مبلغ آقا و ۳۲۵ مبلغ خانم برای این ایام به هیئت‌ها اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: روز جمعه همزمان با سومین روز از ماه محرم همایش ویژه شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۲۵۰ نقطه از استان همدان برگزار می‌شود.

نظیری با بیان اینکه ویژه برنامه نسل قاسم نیز یکی دیگر از برنامه‌های شاخص است تصریح کرد: در تلاش هستیم این برنامه در هر شهرستان نیز برای پسران و دختران نوجوان به صورت همزمان برگزار شود.

وی با اشاره به تقارن ماه محرم با کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع چند ویژه برنامه در هیئت‌ها خواهیم داشت و قرار است مراسم هرشب به نام یکی از شهیدان برگزار شود و تمثال شهید نیز در هیئت باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: هیئت‌ها هرشب وصیت‌نامه همان شهید را با حضور خانواده او می‌خوانند و درصورت امکان روایتی از زندگی شهید بزرگوار توسط راویان بازگو می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: به دبیرخانه ستاد کنگره طرحی داده‌ایم و اعلام آمادگی شده تا هیئت‌ها برای سرکشی از خانواده شهدا و تقدیم نشان سرو که توسط دبیرخانه کنگره آماده شده است حضور داشته باشند و تجلیل و تکریم به صورت مردمی و توسط هیئت‌های حسینی انجام شود که البته هنوز پاسخی از دبیرخانه کنگره داده نشده است.

نظیری با بیان اینکه شعار محوری محرم امسال در «زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» است گفت: این یک شعار مفهومی و بسیار دقیق است که نشان از هم‌بستگی اجتماعی، اتحاد، ایجاد فضای امید و نشاط در فضای جامعه دارد و محتوای سخنرانان هیئات نیز بر همین اساس است.

وی با اشاره به اینکه نشر و روایت اتفاقات خوب در جامعه یکی از اهداف ما برای تربیت مبلغین و حضور آن‌ها در هیئت‌ها است افزود: نقش هیئت‌ها در کنترل کردن آسیب ‌های اجتماعی همچون اعتیاد، بیکاری، بی‌حجابی، اختلافات خانوادگی و… بسیار پررنگ است و برنامه‌های خوبی برای این موضوع تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در کنار همایش شیرخوارگان حسینی، گفتمانی باموضوع تشویق به فرزند‌آوری و افزایش جمعیت وجود دارد تصریح کرد: در همایش شیرخوارگان حسینی سال گذشته گفتمان افزایش جمعیت و مقابله با سقط جنین آغاز شد و امسال نیز ادامه دارد تا محور تبیینی برای بانوان به جهت جلوگیری از کشته شدن جنین و نوزادان بی‌گناه باشد.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190571
  • دیدگاه‌ها برای هیئت‌ها به شعار محوری ماه محرم توجه ویژه داشته باشند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.