• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان:

همدان زیرساخت لازم برای اعمال قانون مکانیزه ندارد

  • کد خبر : 207786
  • 29 آذر 1402 - 13:35
همدان زیرساخت لازم برای اعمال قانون مکانیزه ندارد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد ۵۰ هزارتومان جریمه می‌شود، گفت: اعمال قانون به صورت دستی انجام می‌شود و همدان زیرساخت لازم برای اعمال قانون مکانیزه ندارد.

غلامعلی همایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه قانون داشتن معاینه فنی برای خودروها موضوع جدیدی نیست، گفت: بر اساس قانون و آیین‌نامه راهور خودروهایی که بیش از چهار سال از معاینه فنی قبلی آن‌ها می‌گذرد باید معاینه فنی جدید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد ۵۰ هزارتومان جریمه می‌شود، افزود: مستندات را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داریم که اعمال قانون چگونه انجام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: در همدان زیرساخت لازم برای اعمال قانون به صورت مکانیزه وجود ندارد.

همایی با بیان اینکه اعمال قانون خودروهایی که معاینه فنی ندارند به صورت دستی توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود، گفت: داشتن معاینه فنی امری ضروری است و آمار به صورت روزانه به تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی دوربین در سطح شهر نصب شدند که فقط برای طرح زوج و فرد هستند، افزود: این دوربین‌ها برای اعمال قانون خودروهایی که معاینه فنی ندارند نیست و حتی تاکنون فقط تعدادی از آن‌ها راه‌اندازی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تاکید کرد: تا این لحظه دوربین‌های ما فعال نیستند و فقط چهار دوربین در خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره) فعال هستند که مختص طرح ترافیک‌ است.

همایی با بیان اینکه قانون معاینه فنی برای داشتن هوای پاک است، تصریح کرد: برای این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها، شهرداری و پلیس است تا مردم برای جلوگیری از آلودگی هوا نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه همه سازمان‌های ک در این باره دخیل هستند باید از طریق شهرداری نسبت به تشویق مردم برای انجام معاینات فنی خودروها اقدامات فرهنگی انجام دهد، گفت: مثلا معاینات فنی رایگان انجام شود و یا فیلتر روغن، هواکش ماشین و برخی لوازم را رایگان به مردم ارائه دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان عنوان کرد: مردم نیز باید به یکدیگر تذکر دهند تا فرهنگ‌سازی شود و با وسیله نقلیه سالم در شهر تردد کنند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207786
  • دیدگاه‌ها برای همدان زیرساخت لازم برای اعمال قانون مکانیزه ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.