• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
1
جشن‌ها، موکب‌ها، اطعام و برنامه‌های متنوع در سراسر استان؛

همدان در آستانه عید غدیر غرق در نور و شادمانی

  • کد خبر : 218943
  • 04 تیر 1403 - 10:07
همدان در آستانه عید غدیر غرق در نور و شادمانی
دبیر ستاد مردمی غدیر همدان گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت، ۶۰۰ موکب در سطح استان برپا شده و بیش از ۲ هزار جشن غدیری در مساجد همدان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در آستانه عید غدیر، استان همدان شاهد برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی است. به گفته دبیر ستاد مردمی غدیر همدان، همزمان با دهه ولایت و امامت، ۶۰۰ موکب در سطح استان برپا شده و بیش از ۲ هزار جشن غدیری در مساجد همدان برگزار می‌شود.

مهدی صلواتیان افزود: همچنین در این ایام، ایستگاه‌های صلواتی و نذورات و اطعام دهی غدیر در استان دایر شده و در مجموع ۷۰۰ هزار پرس غذا توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد:علاوه بر این، برنامه‌های متنوع دیگری از جمله همایش شاد پیمایی غدیر، همایش هیئت موتوری موتورسواران، جشنواره اقوام ایرانی، اهتزار پرچم امیرالمومنین (ع)، شاد پیمایی توسط نوجوانان قرآنی، و جشن خیابانی غدیر در مسیر خیابان بوعلی، پیاده راه بوعلی و خیابان اکباتان در روز عید غدیر تدارک دیده شده است.

صلواتیان با بیان اینکه در جشن خیابانی غدیر که با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود گفت: ۲۲۰ موکب شامل موکب‌های پذیرایی، کودک و نوجوان، مشاوره، عفاف و حجاب، مهدویت، پاسخگویی به مردم، میز خدمت، نهج البلاغه و … برپا خواهد شد. همچنین ۱۱۰ دیگ غذا پخته و بین مردم توزیع می‌شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان افزود: بازسازی واقعه غدیر، دیدار با ائمه جمعه، فستیوال کشتی، مسابقات کتابخوانی و خطبه خوانی، پویش‌های مختلف در فضای مجازی، دیدار با سادات، عمامه گذاری طلاب و … از دیگر برنامه‌های عید غدیر در همدان است.

 

انتهای خبر/الف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218943
  • دیدگاه‌ها برای همدان در آستانه عید غدیر غرق در نور و شادمانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.