• امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
6
در مراسم تجلیل از ادارات و سازمان‌های خادم‌یار ستاد نماز جمعه همدان مطرح شد؛

همدان باید مصلا داشته باشد

  • کد خبر : 214896
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۳
همدان باید مصلا داشته باشد
مراسم تجلیل از ادارات و سازمان‌های خادم‌یار ستاد نماز جمعه همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، شامگاه دوشنبه مراسم تجلیل از ادارات و سازمان‌های خادم‌یار ستاد نماز جمعه همدان در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه نماز جمعه در شهر همدان از لحاظ امکانات، سخت افزار، ضعیف‌ترین شهر‌ها، در حین حال استقبال و درصد مشارکت مردم بی‌نظیر است، تاکید کرد: همدان باید مصلا داشته باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در این مراسم با تشکر از تمام کسانی که برای برقراری نماز جمعه تلاش کردند، گفت: نماز جمعه در زمان پیامبر واجب عینی بود و بعداز پیامبر، نماز جمعه از شئون ولایت بود و روایت گوناگون در مورد نماز جمعه و تشویق اهل بیت به نماز جمعه وجود دارد.

امام جمعه همدان افزود: در قرن پنجم اولین حکومت‌های شیعه به نام آل‌بویه شکل گرفت ، که این حکومت نیز در تشکیل نمازجمعه موفق نبود، و کاری که انجام داد احیا عزاداری و راه انداختن دسته‌های عزاداری بود.

وی ابراز کرد: در دوران صفویه غالب بر ۱۰۰ کتاب و ۱۰۰ رساله در مورد نمازجمعه نوشته شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: عالم لبنانی که در ایران شیخ‌الاسلام شد، رساله‌ای در بحث نمازجمعه نوشت و تلاش کرد نماز جمعه در جامعه شیعه شکل بگیرد.
آیت‌الله شعبانی موثقی گفت: بعد از انقلاب اسلامی در بحث نماز جمعه اتفاق بزرگی افتاد.

وی با اشاره به سخنان امام گفت: اگر انقلاب دستاوردی جز نماز جمعه نداشته باشد باز هم موفق بوده‌ایم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برکت انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه است، گفت: دلیل برگزاری نماز جمعه تدین مردم است، اگر جریان پهلوی استمرار پیدا می‌کرد هیئت‌ها، نماز جمعه‌ها، اربعین‌ها و عزاداری‌ها نبودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه نماز جمعه نماز عجیبی است، افزود: اسلام نسبت به جمعه سفارشات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه جای جناح بندی‌ها نیست گفت: در نماز جمعه باید مسائل جامعه اسلامی، مشکلات مردم، مشکلات سیاسی مطرح و حل شود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم، از ادارات و سازمان‌های خادم یار ستاد نماز جمعه همدان تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214896
  • دیدگاه‌ها برای همدان باید مصلا داشته باشد بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.