• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6
سخنگوی دستگاه قضا در استان همدان:

هدف دشمنان از ترور آیت‌الله‌بهشتی از بین بردن اندیشه او بود

  • کد خبر : 188321
  • 07 تیر 1402 - 9:40
هدف دشمنان از ترور آیت‌الله‌بهشتی از بین بردن اندیشه او بود
سخنگوی دستگاه قضا در استان همدان با بیان اینکه دشمنان به دلیل عملکرد موفق شهید بهشتی اقدام به ترور او کردند گفت: دشمنان به بلندنظری شهید بهشتی آگاه بودند و ترور ایشان ترور یک شخص نبود، بلکه ترور یک فکر و اندیشه بود.

سید هادی مصطفوی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی دارای ویژگی‌های بارز شخصیتی بود گفت: شهید بهشتی طلبه‌ای بود که در هامبورگ آلمان تحصیل کرده بود و مرکز اسلامی را در آن‌جا تاسیس کرد که اقدامات تاثیرگذاری محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی به زبان‌های آلمانی، انگلیسی و عربی تسلط داشت افزود: این شهید بزرگوار با مسائل روز دنیا آشنا بود و هنگام تنظیم قانون اساسی کشور به مسائل اسلامی، مسائل فقهی و مسائل روز دنیا توجه داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا در استان همدان با تاکید براینکه سیستم قضایی که شهید بهشتی در آن زمان پایه‌ریزی کرد به صورت نوین بوده است تصریح کرد: بلند نظربودن شهید بهشتی موجب شد تا هر اقدامی که می‌کنند متناسب با سیستم جامع روز دنیا باشد و اگر هر موردی را بررسی کنیم خواهیم دید که ایشان حتی ۱۰۰ سال آینده را در آن موضوع آینده نگری کردند.

مصطفوی با بیان اینکه نگاه تشکیلاتی شهید بهشتی در حوزه مدیریتی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز ایشان است گفت: اگر کسی بخواهد کار مدیریتی کند باید ویژگی های شهید و نوع مدیریت او را مطالعه کند، حتی اضافه کردن یک واحد درسی به رشته‌های مربوطه در خصوص نحوه مدیریت شهید بهشتی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون قضایی دادگستری همدان ادامه داد: ایشان با توجه به شناسایی دقیق نیروها می‌دانستند که جایگاه هر شخص کجاست و همواره سعی داشتند منابع انسانی و مالی را به بهترین شیوه شرایط را مدیریت کنند.

وی با اشاره به ایده‌های جدیدی همچون تاسیس دانشکده علوم قضایی توسط شهید بهشتی افزود: تاسیس این دانشکده یکی از پایه‌های سیستم قضایی است توسط شهید بهشتی انجام شد و او معتقد بود که باید قاضی را از ابتدا تربیت کنیم که موضوع نشان از پایه گذاری صحیح آموزشی در دستگاه قضا دارد.

مصطفوی یکی دیگر از طرح‌های شهید بهشتی را به نام پلیس قضایی معرفی کرد و گفت: این ایده در دهه ۶۰ انجام شد اما بنا به دلایلی ادامه پیدا نکرد ولی امروزه مجددا به ایده شهید بهشتی رجوع کرده‌ایم تا این طرح را احیا کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا در استان همدان خاطرنشان کرد: ایده پلیس قضایی در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده و چندین سال است در حال بررسی است تا به مرحله اجرایی برسد.

معاون قضایی دادگستری همدان با بیان اینکه دشمنان به دلیل عملکرد موفق شهید بهشتی اقدام به ترور او کردند اظهار کرد: وقتی فردی با جان و دل تلاش می‌کند تا به بهترین شیوه در جامعه تاثیرگذار باشد، احکام شرعی را در جامعه پیاده و قانون اساسی جدیدی اجرا کند مخالفین پیدا می‌شوند و سعی می‌کنند او را از میان برادرند.

وی در پایان افزود: دشمنان و مخالفین دانستند که شهید بهشتی افکار بلندی دارد و شهادت ایشان شهادت یک شخص نبود بلکه یک فکر را از بین بردند و در ادامه مخالفت‌ها با نظام جمهوری اسلامی اقدام به ترور افرادی دیگر همچون شهید طالقانی، شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188321
  • دیدگاه‌ها برای هدف دشمنان از ترور آیت‌الله‌بهشتی از بین بردن اندیشه او بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.