• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
3

نمی‌توان حجاب را به صورت اجباری نهادینه کرد/لزوم تقویت باورهای مردم نسبت به مسئله حجاب

  • کد خبر : 121016
  • 22 تیر 1400 - 11:13
نمی‌توان حجاب را به صورت اجباری نهادینه کرد/لزوم تقویت باورهای مردم نسبت به مسئله حجاب

کیومرث سرمدی با بیان اینکه ما در بحث فرهنگ‌سازی رعایت حجاب و معطل ماندن بخشی از قوانین مربوط به حجاب و عفاف کوتاهی داریم، گفت: ما هیچ کاری از جمله حجاب را نمی‌توانیم به صورت اجباری نهادینه کنیم و این نیازمند فرهنگسازی و تقویت باورهای مردم است که باید دولت ارزشی آینده آن را مورد […]

کیومرث سرمدی با بیان اینکه ما در بحث فرهنگ‌سازی رعایت حجاب و معطل ماندن بخشی از قوانین مربوط به حجاب و عفاف کوتاهی داریم، گفت: ما هیچ کاری از جمله حجاب را نمی‌توانیم به صورت اجباری نهادینه کنیم و این نیازمند فرهنگسازی و تقویت باورهای مردم است که باید دولت ارزشی آینده آن را مورد توجه قرار دهد.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادی ما اصولی هست که هر چه به آن‌ها توجه و بیشتر رعایت شود، در امنیت روحی، روانی و در نهایت سلامت جامعه مؤثر است، اظهار کرد: در مبحث ارزشی چون حجاب، طبیعی است که مردم ما به خصوص دختران و بانوان، مردمان معتقدی هستند و به آن توجه دارند اما اینکه گاهی مواقع رعایت نمی‌شود و ناهنجاری‌های در سطح جامعه می‌بینیم، ناشی از شبیخون فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه نگاه دشمنان و غرب به زن یک نگاه ابزاری و منفی است و طبیعتا” حجاب را به عنوان یک پاشنه آشیل و آسیب به آن توجه می‌کنند، افزود: البته یکی از دلایل آن هجوم رسانه ها و فضاسازی است که آنها با ارائه الگوهای غلط در جامعه دارند و مؤثر است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: البته خود ما هم در بحث فرهنگسازی و کارهای فرهنگی و معطل ماندن بخشی از قوانین مربوط به حجاب و عفاف کوتاهی‌هایی داریم.

وی گفت: ما به صورت اجباری نمی‌توانیم هیچ کاری را نهادینه کنیم و بر باورهای مردم بیشتر کار شود و این هم باید از خود مسئولان شروع شود و به عنوان الگو باشند.

سرمدی با بیان اینکه ما در یک جنگ تمام عیار در زمینه اقتصادی و فرهنگی با دشمن هستیم و تلاش آنان این است که نظام اسلامی را دچار مشکل کنند، گفت: البته الحمدالله با رهنمودهای مقام رهبری و اصالت مردم، دشمن نتوانسته به اهدافش برسد که امیدواریم با ورود دولت جدید که به عنوان یک دولت ارزشی مطرح است، شاهد کارهای بهتر فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=121016
  • دیدگاه‌ها برای نمی‌توان حجاب را به صورت اجباری نهادینه کرد/لزوم تقویت باورهای مردم نسبت به مسئله حجاب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.