• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
2
رئیس بنیاد ایران شناسی:

نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در منطقه به برکت ولایت است

  • کد خبر : 205512
  • 04 آذر 1402 - 14:30
نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در منطقه به برکت ولایت است
رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و در بسیاری از مناطق نفوذ معنوی چشمگیری داریم که این نفوذ به برکت ولایت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، محمد حسین رجبی دوانی امروز در مراسم رونمایی از کتاب انقلاب اسلامی در نهاوند در کانون شهید باهنر این شهرستان، گفت: شهرستان نهاوند دارای قدمت هزاران ساله تاریخی است و نهاوند از این حیث می‌درخشد.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ نهاوند شهر بزرگ و متمدنی بوده است و موقعیت بسیار درخشانی داشته و پیشینه زیادی تاریخی و فرهنگی دارد.

رجبی دوانی افزود: در دوران رژیم ستم‌شاهی و در اوج خفقان گروه انقلابی ابوذر و علمای برجسته و گرانقدر این شهر خوش درخشیدند و تاریخ‌ساز شدند.

وی ادامه داد: گروه ابوذر با هدایت روحانیت بیدار نهاوند به چنان رشدی رسیدند که بخواهند در‌ مقابل رژیم ستم‌شاهی بایستند در حالی که خفقان همه جا را‌ گرفته بود و این نشانه رشد و ایمان مردم این دیار است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی گفت: این شهر در نیمه آبان سال ۵۷ به عنوان اولین شهر در‌ کشور مجسمه رژیم ستم‌شاهی را به زیر کشیدند که نشانه شجاعت مردم نهاوند است.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس هم فرزندان نهاوند خوش درخشیدند و حماسه‌ها افریدند و در همه حوادث مردم شجاع و قهرمان این دیار حضور فعال داشتند.

رجبی دوانی افزود: با توجه به هجمه‌های دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی برای ضربه‌زدن به باورهای دینی مردم و کوتاهی برخی از مسئولان و خالی کردن میدان از نیروهای انقلابی باعث بروز برخی مشکلات در ترویج فرهنگ انقلابی شد.

وی ادامه داد: این عوامل و کوتاهی‌هایی که صورت گرفت از یک سو و جنگ نرم دشمنان و عوض کردن جای جلاد و شهید از سوی دیگر باعث بیگانه شدن برخی جوانان با فرهنگ دینی و انقلابی شد.

رئیس بنیاد ایران‌ شناسی گفت: انقلاب اسلامی در اوج اقتدار مظلوم است و هجمه‌های زیادی بر علیه کشور می‌شود ولی با وجود این همه مشکلات در بسیاری از مناطق نفوذ معنوی چشمگیری داریم که این نفوذ به برکت ولایت است.

وی ادامه داد: به خاطر عملکرد ضعیف برخی‌ها در اقتصاد و استفاده از مکاتب غربی‌ در این عرصه متاسفانه مشکلات معیشتی برای مردم ایجاد شده است.

رجبی دوانی گفت: به درستی ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به جوانان منتقل نکردیم و باید در مراسم‌ها و یادواره‌ها نسل جوان را مخاطب قرار دهیم چون این عزیزان نه جنگ را دیده اند و نه دوران انقلاب اسلامی را درک کرده اند.

وی اظهار داشت: ارزش‌های شهدا و انقلاب را باید برای نسل جوان بازگو کنیم و این وظیفه همه ما است و با این کار باید جلوی هجمه‌های دشمنان را بگیریم.

رئیس بنیاد ایران شناسی افزود: در چنین فضایی که منافقین، دشمنان و اشرار عالم در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته اند وظیفه ما روشنگری و بصیرت افزایی برای نسل جوان است.

وی بیان داشت: خدماتی که انقلاب برای کشور انجام داده باید بیان شود و خیلی کار شده است در همین نهاوند کارهای بزرگی بسیاری انجام شده است که باید گفته شود.

رجبی دوانی گفت: شهدا الگوهای بزرگی برای همه ما هستند و شهدای بزرگوار این شهر و استان می‌توانند چراغ راه هدایت ما باشند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205512
  • دیدگاه‌ها برای نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در منطقه به برکت ولایت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.