• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

نظم نوین در منطقه با محوریت مقاومت شکل گرفته است

  • کد خبر : 185651
  • 12 خرداد 1402 - 14:57
نظم نوین در منطقه با محوریت مقاومت شکل گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین کشورهای مسلمان هستند و دشمنان مانع این وحدت و روابط حسنه بین کشورهای مسلمان هستند. به گزارش عصر همدان؛ وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: در پیروزی انقلاب وحدت کلمه بین […]

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین کشورهای مسلمان هستند و دشمنان مانع این وحدت و روابط حسنه بین کشورهای مسلمان هستند.

به گزارش عصر همدان؛ وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: در پیروزی انقلاب وحدت کلمه بین مردم و اطاعت از امام نقش اصلی را داشتند و امروز هم نباید به نداهای تفرقه توجه کنیم.

امام جمعه نهاوند افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ امام راحل رهبری شجاع و تاریخ ساز بود و ما باید از ایشان تبعیت و پیروی کنیم و این رمز سعادت است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها ادامه داد: امروز معیشت مردم دغدغه اصلی همه است و این مشکل با تولید بیشتر در همه بخش ها به خصوص بخش کشاورزی قابل حل است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: آمریکایی ها می‌خواستند رژیم صهیونیستی را محور نظم نوین در منطقه قرار دهند ولی به برکت مقاومت و تدابیر ایران اسلامی در این راه شکست خوردند.

وی عنوان کرد: نظم نوین با محوریت مقاومت و حول محور آموزه‌های اسلامی در منطقه شکل گرفته است و اگر کامل شود دیگر جایی برای آمریکایی ها و صهیونیست ها برای توطئه نخواهد بود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها به آزمایش موشک جدید خرمشهر اشاره کرد و افزود: این قدرت ها دشمنان را به وحشت انداخته و اگر قوی نشویم دشمنان ما را آرام نمی‌گذراند.

وی ادامه داد: قوی شدن ما هم با وحدت کلمه و هم در مسائل نظامی و دفاعی است و اگر  قدرتمند شویم دشمن جرئت تجاوز و تهدید ما را نخواهد داشت.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: شخصیت امام فتح الفتوح این انقلاب و نظام اسلامی است و شخصیت ایشان محصول حوزه علمیه است و ایشان شخصیتی جامع داشتند.

وی ادامه داد: امام مردمی، ساده زیست، عالم و سیاستمدار بود و همه ایشان را قبول داشتند و امام راحل شجاعت و منظم در کارها و عبد مخلص و مطیع خداوند بود و ما باید پیرو امام باشیم.

 

شهدای  خرداد پیش قراولان ایثار و شهادت هستند

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به مهمترین دلایل  ماندگاری راه  و نام امام خمینی(ره) اظهار کرد: نخستین مسئله در ماندگاری نام  راه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران تسلیم بودن در برابر امر الهی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) به معنای واقعی خدا ترس بود و تقوا پیشه می‌کرد و حتی در شرایط سخت تبعید و روزهای مبارزه با رژیم ستم شاهی هرگز از خدا و ارتباط با معبود غفلت نمی‌کرد.

امام جمعه ملایر ارتباط با خدا را یک امر واجب برای هر مسئولی دانست و گفت: حسیاسیت دینی و شجاعت ویژگی دیگر ماندگاری نام و راه امام خمینی(ره) بود و در روزهای سیاه دوران ستمشاهی از اسلام شجاعانه دفاع می‌کرد.

وی گفت:  امام خمینی(ره) ۳۶ سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران محمدرضا شاه بدون ترس مبانی اسلام را در روزنامه‌ها تبلیغ و علیه رضاخان و محمدرضا شاه ایستادگی می‌کرد.

 

 حسیاسیت دینی و شجاعت از مهمترین دلایل ماندگاری راه و نام امام خمینی(ره) است

 

حجت الاسلام ارزنده بیان کرد: متاسفانه برخی ترس و لرزها باعث شده بسیاری از ارزش های ابتدای انقلاب از دست برود و بعضی مسئولین برای دنیای خودشان ارزش‌های اسلام را نادیده گرفتند.

وی با بیان اینکه مسئولینی  ارزش‌ها را زیر پا بگذارد دنباله رو همان شاهان پهلوی هستند، تصریح کرد:  هر مسئولی  برای دوران مدیریتش ارزش‌ها را زیر پا بگذارد و جاده صاف کن دشمن است و  قطعا ضد اسلام کار می‌کند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: امام به معنای واقعی به خدا، هدفش،مسیر و راهش و مردم ایمان داشت و همین ویژگی‌ها باعث شد رهبر کبیر انقلاب با یاری خداوند باگذر از تگناها اسوه‌ای جهانی به وجود آورد.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره امام خمینی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست و برکات نظام از رهبری های امام خمینی(ره) و جانشین خلف وپرورش یافته وی است.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به روایات مختلف بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز اصلی ظهور حضرت مهدی(عج) است و در دیگاه امام خمینی(ره) مردم امت ایران باعنایت خاص امام دوازدهم مقدمه سازی ظهور را انجام می‌دهند.

وی افزود: پس از رهبری امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه‌ای عنایتی بزرگ برای ایران بود که راه بنیانگذار انقلاب اسلامی را ادامه داد و به بهترین وجه  انقلاب اسلامی ایران را به قله‌های افتخار رسانده است.

امام جمعه ملایر با اشاره به مهمترین ثمرات انتخاب مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: شهدای پانزده خرداد پیش قراول‌های ایثار و گذشت بودند.

وی گفت: ملایر دارای یک شهید در واقعه  ۱۵ خرداد به نام نورالله سلیمانی است که نامش به کمتر گفته می‌شود و برگزاری همایش های بزرگداشت برای این است که هویت ما همان زحمات پیشنیان است که باید آن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، تصریح کرد: کسانی که در نظام بر خلاف مسیر حرکت کرده و مکشلات اقتصادی، فرهنگی و ارز درست می‌کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند همان نااهلان هستند و مسئولان نظام باید آن‌ها را پاکسازی کنند.

وی با تاکید بر برخورد با افرادی بر خلاف نظام حرکت می‌کنند، تصریح کرد: برخی از افراد با اعمالشان باعث از دین خارج شدن مردم می‌شوند و باید کار از افراد نااهل گرفته شود.

دیپلماسی تعاملی و افزا جایگزین دیپلماسی التماسی در دولت مردمی سیزدهم شده است

پرفسور محمدعلی زلفی‌گل جمعه ۱۲ خرداد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه همدان با بیان اینکه: آرامشی که هم‌اکنون در جامعه حاکم است را مدیون شهدای کشور هستیم، گفت: ۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی بود و سخنرانی کوبنده رهبر انقلاب آن را رقم زد.

وی افزود: مسئولان و مدیران بدانند اگر بر خلاف اهداف امام راحل و شهدا گام برادرند از گردونه مدیریت ساقط و اخراج می شوند.

زلفی‌گل گفت: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران  در دنیا با وجود تمامی فشارها و تحریم‌ها که سعی در نابودی استقلال و حاکمیت آن را داشتند، زبانزد است.

وزیر علوم عنوان کرد: بنیان سیاسی استقلال کشور براساس دانش، دانایی و رفتار حکیمانه و عاقلانه مقام معظم رهبری است که با حضور و درایت ایشان وجاهت حاکمیت کشور در دنیا برتری خواهد داشت.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه و کارشکنی‌ها جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را نخواهد گرفت و علم و فناوری و نوآوری در کشور ما توسعه جدی پیدا کرده است.

زلفی‌گل گفت: امروز کشور ما در عرصه های مختلف علمی، فناوری، پزشکی، نظامی، هوش مصنوعی و هوا و فضا و رشته های نوظهور دستاورد های بزرگی داشته و مرجعیت علمی در جهان است.

وی افزود: امروزه دیگر کشورگشایی از طریق جنگ مقدور نیست و از طریق علم و فناوری رخ می‌دهد و سیاست‌گذاران کشور ما و دنیا این موضوع را خوب می‌دانند.

وزیر علوم عنوان کرد: دیپلماسی تعاملی و هم افزا جایگزین دیپلماسی التماسی در دولت مردمی سیزدهم شده است و ارتباط صمیمانه با کشورهای همسایه به خوبی شکل گرفته است.

زلفی‌گل در پایان گفت: امروز عمده‌ترین مشکل کشور ما بیکاری جوانان است، که با رهنمون های مقام معظم رهبری می‌توان نهضت انقلاب را جدی گرفته و با ایجاد شغل مشکل جوانان را حل کنیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185651
  • دیدگاه‌ها برای نظم نوین در منطقه با محوریت مقاومت شکل گرفته است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.